Sokan azt mondják, hogy az egyetemi évek a világon a legszebbek. Persze mi másért, mint a rengeteg buli miatt? A szigorú szülői felügyelet alól frissen kiszabadult épphogy húszévesek iszonyú tempót diktálnak, ha party-ról van szó. A mára már beérett apukák és anyukák pedig könnyes szemmel emlékeznek vissza arra az időszakra, amikor még nem ásítoztak este 10-kor és a másnap sem két napig tartott. Mégis, a felsőoktatásban töltött éveknek az igazán pótolhatatlan oldala, hogy lelkiismeret-furdalás nélkül áldozhat az ember időt és energiát a világ jobbá tételére. A többség számára ezek az utolsó évek, amikor egy olyan szellemi műhely közelében tartózkodhatnak, ami valóban inspirálja őket. Ezeknek a kutatásoknak a hatásai pedig időnként egészen messzire elgyűrűznek. Úgy, ahogy az történt a belgiumi Leuveni Katolikus Egyetem informatikusainak munkájával is, amire végül a Triumph is kénytelen volt reagálni.
Ők ugyanis azzal kísérleteztek, hogy mennyire tudják egyszerűen és gyorsan a modern, kulcs nélküli indítórendszerrel ellátott járműveket feltörni. Valószínűleg senkit nem fog meglepni az eredmény: nagyon könnyen és pillanatok alatt. Erről közöltek adatokat. Az áldozatok között szerepelt Tesla, McLaren és néhány Triumph motorkerékpár is.
Na nem mintha a brit gyáró lenne az egyetlen cég, ami kulcs nélkül indítható motorkerékpárokat árul, csak most éppen ők kerültek terítékre, de nem valószínű, hogy például a Harley-Davidson legújabb gépei nagyobb gondot okoztak volna a srácoknak. Az alábbi videóban érzékletesen bemutatják, hogy pontosan mekkora kihívást jelent egy Tesla feltörése.
A Triumph háza táján levonták a konzekvenciákat és hivatalos választ is adtak felmerülő kérdésre. Igaz, hogy nem túl elegánsat, de legalább korrektet. A brit cég mérnökei arra hívják fel a figyelmet, hogy az adatok megszerzése akkor lehetséges egyáltalán, ha a kulcs és a jármű kommunikálnak egymással. A viszonylag nagy hatótáv miatt ez könnyen megeshet például egy levezető kávézáskor is. A problémával természetesen tisztában vannak és kőkeményen dolgoznak a fejlesztésen. Azonban addig is felhívják a tulajdonosok figyelmét arra, hogy a kulcsukon manuálisan is kikapcsolhatják a jelet, amit ha megtesznek, akkor jelentősen csökkenthetik annak az esélyét, hogy ezen módszerrel elkövetett bűncselekmény áldozataivá válnak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »