Támadt egy őrült ötletük azoknak, akik az Indian cég vezetői székeiben ülnek. Az a nem bevett eljárás, szokatlan megközelítési mód ütötte fel a fejét náluk, hogy megkérdezzék a vásárlókat a véleményükről – ez eddig nem olyan megdöbbentő -, majd a beérkezett visszajelzéseket összesítve azokat komolyan vették és annak mentén kezdtek el fejleszteni. Döbbenet. Hiszen mi problémája is lehet egy túraóriás Indian tulajnak? A tapasztalatok szerint például az, hogy az álló lámpánál a blokk annyi hőt küld rá az ember combjára, hogy az csaknem legrilleződik. Na és aztán az audio rendszeren is lehetett fejleszteni, hiszen a fül kényeztetéséből soha nem elég. A választható menetprogramok pedig egyszerűen csak kellenek. Jönnek a 2019-es nehéz Indiánok, a Chief, a Roadmaster és a Springfield frissítések.
A hengerlekapcsolás a motorok esetében egyelőre szokatlan. A technológia és az ötlet az autóiparból érkezik, annak is a prémium szegmenséből. A V6-os és V8-as motorok esetében alkalmazott megoldás többnyire a fogyasztáscsökkentés oltárán jött létre. Az Indian azonban egészen más megfontolásból veszi elő. Az álló helyzetben – és lassú araszolásnál – lekapcsoló hátsó henger célja esetükben sokkal kevésbé a benzinfogyasztás kordában tartása, mint az, hogy az egyszeri rider lábát kevesebb hő érje. Azonban az egyhengerezésnek menten vége szakad, amint a motoros megcibálja a gázkart.
Akkor aztán visszajön a tűz. Már amennyiben olyan menetprogramot választ a motoros, hogy ez a kifejezés megállja a helyét. Innentől kezdve ugyanis három üzemmód közül lehet majd válogatni. A “Tour” mód könnyed gázreakciót és erőt biztosít, a “Standard” lesz az egészséges középút. A csapatásra alkalmasabb gépek tulajait most kérem, hogy ezt most bírják ki mosolygás nélkül: lesz “Sport” mód is. Ezesetben persze nem azt jelenti, hogy egy csapásra kerülgetni fogják a ZX-10R-eket a Mátrában az óriási túragépek, hanem inkább egy amolyan a tartalékokat felhasználó, intenzívebb gyorsulást támogató üzemmódra kell gondolni.
Az audio rendszernek nem mintha eddig is nagy baja lett volna a tourer modellekben, de a gyártó szerint ezentúl igazi prémium cuccot kap a vásárló. A közép és magas hangokat sikerült jobban elválasztaniuk egymástól, így aztán kristálytisztán üvölthet a Közeli helyeken a Bikinitől egy véletlenszerű Duna-parti tábortüzes sütögetés alkalmával egy Roadmaster tulaj jóvoltából.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »