Ha visszatérünk egy pillanat erejéig 1992-be, akkor azt látjuk, hogy a Honda éppen nagyot robbantott. A CBR1000RR Fireblade nem csak igazodott a sportmotor gyártásának szabályaihoz, hanem újakat fektetett le. De mit lehet tenni? Manapság a név egy hajszálnyival kopottabb, mint annak idején volt. És ennek egyértelműen egyetlen egy oka van: a katalógusban szereplő adatok egy kicsit kevésbé tűnnek fényesnek, mint amit megszoktunk más gyártóktól. Hiszen egy ezres szupersport gépnek manapság illik 200 lóerőt teljesítenie. A Cibri ménesében azonban “csak” 189 paci található és pont elég ahhoz, hogy a vásárlók egy része elforduljon a modelltől.
Persze ennek is megvan a maga jól érthető oka. Mintegy öt évvel ezelőtt Masatoshi Sato – a Fireblade mögött álló projectmenedzser – megmondta, hogy képesek ők 200, sőt 300 lóerős motort is faragni. De nem ez a céljuk, hanem a súlycsökkentés. Ugyanis ott a Hondánál hisznek abban, hogy az igazán jó motor, amit nagyon fognak szeretni a tulajdonosaik az ennek a filozófiának a mentén születik.
De láttál te már kölyköt autóskártyában nem azzal nyerni, hogy “kéccázlóerő”? A világ nem így működik, hiába a jó gondolat: azok manapság meghalnak. Hiszen a CBR1000RR-ek jelentős része nem a Slovakia Ringen köt ki, hanem a Mecsekben hamburgereznek mellette tisztes úriemberek. És ha már valaki arra adja a fejét, hogy Fireblade-el díszítse a garázsát, akkor mit sem ér az egész, ha egy jó kiruccanás után nem tudja kibiggyeszteni a #200hp heshtaget az Instán.
A mostani hírek és szóbeszédek nem először láttak napvilágot. A japán Young Guns magazin – akik eléggé a tűzközelben vannak – korábban is meglengette, hogy jön ám az új CBR. Ráadásul nem is akárhogyan, hanem V4-es erőforrással. A Honda háza táján egyelőre nagy a titkolózás, de jobb ha úgy készítjük a lelkünket, hogy novemberben az EICMA keretein belül fellibbentik a fágylat a protitípusról. Érdekes lesz, és csak remélni tudjuk, hogy az elmúlt évek nem arra ösztönözték a vezetőséget, hogy dobják ki az ablakon a “light is right” szemléletet.
Cimkék:
Miközben mi a vasárnapot a fűnyírás/rántotthús/motorozás háromságban töltöttük, addig az Osztrák Nagydíjon Lorenzo megdolgozott a győzelemért.
Elolvasom »A világ egyik legdurvább benzingőzös dzsemboriján a Goodwood fesztiválon természetesen a motorok is helyet kaptak. Videó!
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »