Van egy kis kavar a Ninja név körül. Régebben tudtuk, hogy a misztikus japán orvgyilkosok után elnevezett motorok a 600-as és az 1000-es, sornégyes sportgépeket jelentették. Ma meg már a 400-as és 650-es kéthengeres, meg a soros, kompresszoros H2 és a ZZR is az. A 2013-ban bemutatott ZX-6R, avagy a 636-os utódja úgy tűnik, hogy érkezik és még jobban megkeveri a névkatyvaszt. Vagy éppen helyre teszi azt?
Az már egészen biztos, hogy jönni fog az új generációs, sornégyes, hat kilós sport Ninja. A szabadalmi terveket nemrégiben benyújtották Kaliforniában. Ezek alapján marad a 636 köbcentiméteres, pörgős blokk, de az előzetes hírek szerint a károsanyag kibocsátást sikerült leszorítaniuk a felére az előző ZX-6R-hez képest. Ez természetesen azért fontos, hogy a hamarosan életbe lépő Euro5 szabályozásnak megfelelő legyen.
Gondolhatnánk, hogy a károsanyag kibocsátásnak a lóerők látják kárát. De a Zöldek tudják, hogy még zölden is bivalyerősnek kell lennie az új gépnek, ha meg akarják nyerni a célközönség szívét. Így persze nincs rá semmiféle garancia, hogy az új blokk teljesítménye utánozni tudja a korábbi modell által felvonultatott ménest, de jelentős csökkenésre még így sem számítanuk.
Amit viszont várhatunk az eddigi információk alapján az természetesen egy új katalizátor. Komoly elektronikai frissítés, újra tervezett idomok és némi súlycsökkentés. A közelgő Euro5 környezetvédelmi normák komoly kihívások elé állítják a gyártókat, főleg azokon a területeken, ahol lépős motorokat kell az asztalra tenni. A Kawasaki azonban szerencsére úgy látszik, hogy húzza a kesztyűt és megküzd a rémmel.

Cimkék:
Jim Gesto egy nap felébredt és megvilágosodott: ideje szériagyártású óriás trike-ot építenie teherautó alapokon.
Elolvasom »Az elektromos motorok egyszer eljönnek közénk, ez egészen biztos. A finnek szerint akár ilyen is lehet a jövő.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »