A BMW-nek is megvan a maga fesztiválja, a Garmisch. Ez sem szól másról alapvetően, mint a többi tematikus összeröffenés valamely márka körül. A kék-fehér emblémás motorok rajongói összegyűlnek, megcsodálják a régi motorokat, amiknek gazdái végre begyűjthetik egész éves kendácsolásuk eredményekéért járó elismerő pillantásokat. Aztán megcsodálják az új motorokat is, megállapítják, hogy az övék a legjobb márka a világon, majd ennek örömére annyi sört tüntetnek el a közelből, amennyire csak képesek. A bajor motorgyártó vállalatnak pedig ez egy remek alkalom, hogy megmutassa az elvetemült rajongóknak a közelgő újdonságokat.
A leglátványosabb fejlesztést a BMW szuperretró szériája kapta, hiszen az új fényezésnél kevés szembeötlőbb dolog van. Az R NineT család alapváltozata, a Pure, a Scrambler és a Racer pedig olyan pingálásban részesült, hogy attól az ember agya nem is tudja hirtelen, hogy annak szépségérzékelő központja miképpen olvadjon le éppen.
Kevésbé látványos, de fontos újítást kap a K1600 széria. A táskahordozók ezentúl olyan visszagurulás gátlót kapnak, ami képes autmatikusan működésbe lépni abban az esetben, ha azt érzékeli, hogy a motorkerékpár 5 százalékosnál meredekebb emelkedőn áll.
Ezenfelül az ülésmagasságot 30 milliméterrel csökkentik. Az immáron 750 milliméteres ülésmagasságot így már a kevésbé égimeszelők is könnyebben megülhetik, azonban a BMW gondolt a langaléta fazonokra. Így aztán egyidőben kidob egy magasított ülést is. Ami mit gondoltok mennyivel emeli meg a popó-föld távolságot? Bizony, 30 milliméterrel.
A BMW S1000RR nagyfejlesztésen esik át. Új váz, segédváz, frissített elektronika, annyi kütyü, hogy a U.S.S. Enterprise megirigyelheti és visszafelé forgó főtengely lesz a sportmotor sajátja. Azonban a bajorok húzóigáslova az R1200GS ezúttal úgy tűnik, hogy kimarad a szórásból.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »