Egy huszonöt éves modelltörténet már egészen szépnek mondható. Rengeteg típus nem él meg ekkora kort, de a Monster sikere töretlen. Hosszú évek óta kívánnak rá az emberek. Nem is csoda, hiszen az egyik legszebb és legstílusosabb naked motor. 1993-as bemutatkozásától számítva pedig a Ducati mintegy 325 ezer példányt gyártott le. Eljött hát az ideje egy kis ünneplésnek, erre pedig mi más is lenne alkalmasabb, mint egy jubileumi, limitált szériás szörnyeteg?
A limitált szériás motorból csupán 500 darabot lehet majd megvásárolni szerte a világon. Ami először szembe ötlik az embernek az a fényezés. Észrevettétek már, hogy valamiért az olasz trikolor durván jól áll a motoroknak? Tudományos magyarázat erre nincs, egyszerűen csak valahogy működik. A dolog szépségét egyetlen apróság csorbítja – vagy ízléstől függően emeli azt. Mégpedig, hogy ugyanezt már előtték a 15. évforduló kapcsán a 2008-as S4RS Monsterrel.
Azonban az olasz nem olyan, hogy csak úgy egy fényezéssel kiszúrja az ember szemét. A Monster 1200 25° Anniversario küllemét egy logózott üléssel dobják meg, hogy a szemeid visszatarthatatlanul könnybe lábadjanak.
A váz és a Marchesini felnik ugyanabban a vörösarany színben feszítenek. A lábtartók, a tanksapka, de még a kormányvégsúly is simán elmegy dizájn terméknek. Megadják a módját na!
Ha pedig egy pillanatra képesek vagyunk elszakadni a küllemtől, akkor vessük szemünket a többi finomságra. Elöl 48 milliméteres Öhlins villák és kormánylengés-csillapító fogad. A féket a Brembo szállítja, 300 milliméteres malomkövek vannak természetesen mind a két oldalon.
Hátul 245 milliméteres szimpla tárcsafék, alumínium félkarú lengővilla és mi más is lehetne, mint egy állítható Öhlins rugóstag. A tovadöcögésért az 1’202 köbcentiméteres V2-es erőforrás felel, ami 9’250-es fordulaton 149 lóerőt, 7’750-en pedig 124 newtonméteres forgatónymatékot paszíroz ki magából. Kellene, ugye? Tudom, hogy igen.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »