Nem vádolható a Moto Guzzi azzal, hogy addig tökörészik a tervein, ameddig lelohad körülötte az érdeklődés. Ha még emlékeztek, akkor a 2017-es EICMA show keretein belül bemutattak egy kicsit a Lego motorok formáira hajazó túaendúrót. Akkor még annyi tűnt biztosnak, hogy az olasz vállalat árgus szemekkel figyeli a motorra vetődő tekinteteket és a nemzetközi sajtóban a viszhangot, hogy kiderítsék: szükségük van-e egy ilyen motorra a kínálatukban. Az mostanra egyértelmű lehet, hogy milyen következetetésekre jutottak két bazsalikomos pasta között. Ugyanis a V85-öt a Guzzi egyik aloldala – a Discoverv85 – szerint gyártásba küldik.
Nem ez az első kalandozása a Moto Guzzinak a túraendúrók világában. A Stelvio 1200 NTX már mondhatni belekóstolt ebbe a szegmensbe, de az inkább úgy viszonyul ezen motorok világához, mint mondjuk egy DL-1000. Tehát egy magas felépítésű, nagy tömegű, nehéztúrázó, ami csak mértékkel tekinthető terepképesnek. A közelgő V85 egészen más iskolát kíván követni. Könnyebb lesz, kevesebb köbcentivel, előreláthatólag komolyabb terepképességgel. A Guzzinál ezt úgy fogják hívni, hogy “classic enduro”.
A V85 egy egészen új acélcső vázat fog kapni, aminél a blokk teherviselő elem lesz. Emellett teljesen új erőforrást kap – a 85-ös szám egy 850 köbcentis V2-es blokkot takar, a tradicionális olasz gyártótól megszokott módon, hosszában beépítve, ami mintegy 80 lóerőt fog leadni a megfelelő fordulatszámon.
Annak ellenére, hogy gyártásba küldik a V85-öt, arról még nincs hír, hogy a forgalmazása mikor kezdődik meg, de reményeink szerint ez már mindenképpen azt jelenti, hogy legkésőbb 2019-ben a szalonokba kerül. Arról szintén nincsen egyelőre információ, hogy mennyire kell majd mélyen a zsebébe nyúlnia annak, aki szeretne venni egyet.
Cimkék:
Komoly áldozatot mutattak be a vintage stílus oltárán a Revival Cycles motorépítői ennek a BMW S1000RR-nek a képében.
Elolvasom »Az oldalkocsi a motorozás világában egy elismert, de mégis kicsit kívülálló műfaja. A minibikeos oldalkocsizás pedig valami egészen új dolog.
Elolvasom »A prémium szegmensben éllovas SCHUBERTH legújabb bukója teljesen új fejlesztésként, elődeit mindenben felülmúlva lép a piacra.
Elolvasom »A Motochargebar telefontartóit Magyarországon fejlesztik, ráadásul folyamatosan. Az idei évre ismét jobbak lettek, mint valaha!
Elolvasom »Amennyiben az Onroad.hu olvasójaként részt veszel a Protektor motoros baleset-biztosítás játékában, akár ingyen lehetsz biztonságban egy évig!
Elolvasom »Az olasz Spyke prémium túraruháiból két kabátot mutatunk be, amelyekben nyugodtan nekimehetsz motorral a nagyvilágnak.
Elolvasom »