Amikor a BMW Motorrad esetében egyfajta új zászlóshajóról (vagy azok egyikéről) beszélünk és meglátjuk a hétmillió forintot kicsit átlépő induló árat – amit kis akarattal nyilván képesek vagyunk feljebb tornászni -, akkor ott kell lenni még valaminek az emblémán kívül. Van is: a K1600B alapfelszereltsége is igen komoly – az opcionális cuccok sora pedig mindent felölel, amit el tudsz képzelni.
A kanyarban is vészfékezésre képes ABS Pro, az adaptív, kanyarban is tökéletes látást biztosító xenon világítás, a mindenkori helyzethez alkalmazkodó dinamikus futóműállítás (még visszatérünk rá), az akár murvás úton is megcsúszás nélkül, dinamikusan gyorsító DSC menetvezérlő elektronika, az emelkedőn való kuplungcsúsztatás nélküli elindulást segítő rendszer, az elektromos hátramenet, a nappali menetfény, a guminyomást ellenőrző rendszer és az FM rádió mind benne van az alapcsomagban.
Külön pénzért vehetünk navigációt is kezelő fejlettebb audiorendszert, bukócsövet, kulcsnélküli indítást, ködfényszórót, központi zárat, középállványt, a már említett előretolt lábtartó-trepnit, gyorsváltót (soha nem hagynám ki), meg gyári riasztót is. Mindent bejelölve nagyjából 8,6 millióra tudjuk feltornászni az árat – viszont akkor egy olyan motorunk lesz, amely nem csak stílusában különleges és egyedi, hanem egészen egyedülálló élményekkel is fog megajándékozni.
Térjünk rá az egész írás legfontosabb részére: milyen is menni a K1600B-vel? Tényleg annyira más a gyakorlatban is saját sorhatos bajor elődeihez képest, hogy külön modellként létjogosultsága legyen? A válasz egyértelműen igen. Először is van egy fenségesen motorizált, nagyon magas szinten megépített és a motorkerékpár-ipar által ma ismert kiegészítőkkel tökéletesen ellátott, stílusos motorod. Amely ráadásul szinte Dr. Jekyll és Mr. Hyde párosához hasonlóan két külön személyiséggel rendelkezik.
Nagyon jó érzés a gyorsváltóval gázelvétel nélkül – de már viszonylag alacsony fordulatokon – felpakolgatni hatodikba, előretenni a lábaidat a trepnikre, és halk zene mellett kényelmesen suhanni. Ilyenkor is egészen kellemesen lehet élvezni egy kanyargós utat és a Cruise futóműállás lány ringását – amely az úthibákat azért kellően kisimítja. Amennyiben egyenesebb országút vagy autópálya felé vezet a sors, akkor sem fogsz száguldozni: bekapcsolod a szintén széria sebességtartó automatikát és kellemesen gurulsz 100-120 között. Ebben zseniális a Bagger – de a lábtartó padok megléte elengedhetetlen!
Aztán jön egy jobb minőségű, kanyargós út. Road állásba teszed az ESA rendszert, Dynamicra a motortérképet, hátrahúzod a lábaidat a “normális” helyükre – és megindulsz! Innentől ez a veled együtt simán négy mázsa fölötti bálna olyan kanyarvadásszá válik, hogy egyfolytában vigyorogni fogsz. Mesésen tartja az ívet, akár kanyarban is intenzíven fékezhetsz és oda-vissza váltogathatsz (kuplung sem kell hozzá), és bődületeseket gyorsíthatsz ki. Azt kell megszokni, hogy a trepniken levő koptatócsavarok előbb kezdenek karistolni, mint hogy a normál lábtartók leérjenek – de mivel nincs rajtuk súly, könnyen elhajlanak és a csavarokat sem gyalulod le azonnal. Viszont sok sportmotort meg tudsz izzasztani a kanyargós utakon vele!
Valamikor korábban feltettem a kérdést, hogy van-e létjogosultsága két testvére mellett önálló modellként létezni a Baggernek. Nos, a fentiek remélem választ adtak rá: a K1600B abszolút illik a BMW palettájába. Azoknak szól, akiknek nagyon fontos a stílus és a túraképesség, de nem terveznek igazán hosszú két személyes kontinens-átszelő túrákat. Akik valami különlegesre vágynak, de azért szeretnék élvezni a BMW Motorrad egyedülálló élményekkel megajándékozó sorhatos blokkját, zseniális futóművét és páratlanul gazdag felszereltségét. Akiknek nem a rohanás és a sebesség az első – de néha azért a kényelmes siklás egyedülálló képessége mellett néha lehívnák a kanyarvadászat nevű opciót is.
Amennyiben valakit elrabol a K1600-asok nyújtotta érzés, mindenképpen érdemes kipróbálnia a Baggert is. Mert teljesen más élményekkel képes megajándékozni – mondhatjuk, hogy másban erős -, mint akár a GT, akár a GTL. És ha neked pont erre van szükséged, akkor csodálatos motoros kilométerek tömegét teheted meg a nyergében. Amikor pedig megállsz egy finom kávéra valahol az olasz hegyekben, még a szemed sem fogod tudni levenni róla – annyira szép lesz még évek múlva is. És ehhez nem kell Amerikában élned.
Az utolsó oldalon jön a pontozásos és a szöveges értékelés, valamint megtalálod a részletes műszaki alapokat is. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »