A nagy motorekrékpár gyártó vállalatok éves jelentéseit olvasgatni pont annyira tud jól esni az embernek, mint leküldeni reggeli gyanánt egy bögre ecetet. Bár ez utóbbinak legalább van olyan hatása, hogy fel lehet tőle ébredni, az előbbi viszont csupán arra alkalmas a kívülállók számára, hogy lefejeljék a billentyűzetet az azonnali álomba szenderülés következtében. A kitartó böngészés azonban néha izgalmas eredményekkel kecsegtet. Az adózási maszlag, a tőkebefektetés megtérülése, a valós értékű fedezeti ügyletek és az eszközalapú finanszírozási tranzakciók között gyöngyszemekre vagy éppen fekete levesre lehet lelni. Olyanokra, minthogy a BMW szerint a retró modellcsalád késznek tekinthető.
Azt, hogy ez az említett gyöngyszem-e, avagy a fekete leves még nem tudjuk. „A BMW Motorrad az R nineT Pure, az R nineT Racer és az R nineT Urban G/S modellekkel a termékcsaládot 2017-ben befejezte.” – ez áll a jelentésben. Ez persze nem feltétlenül a vég. Jelentheti azt is, hogy lesznek még retró modellek, de új alapokon.
Azt viszont viszonylag biztosra vehetjük, hogy mostanában nem fog új változattal az R nineT család előrukkolni. Az mondjuk igaz, hogy ha belegondolunk, akkor senkinek nem lehet oka panaszra a jelenlegi palettát elnézve. Mindazonáltal a döntés hátterében több indok is meghúzódhat. Akár az is, hogy a bajor vállalatnál úgy látják, hogy kezd kipukkanni a retró lufi. És lássuk be. Hiába szép a szemnek, szinte úszkálunk a nineT, XSR és mindenféle scrambler tengerben. Egy classic vagy café racer elnevezés szinte már fel sem tűnik, nem üti meg az ingerküszöböt. Ennek fényében nem lenne ésszerű döntés a BMW részéről, hogy újra a jövőre fektesse a hangsúlyt a múlt helyett?

Cimkék:
Íme a BMW újabb műszaki mutatványa, a 3D nyomtatóval készült S1000RR váz. Ez lenne a jövőbe vezető irányvonal?
Elolvasom »Még meg sem szokta a titáncsavarokat a kezében Dani Pedrosa, de ő máris rajthoz szeretne állni a következő futamon.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »