Az elmúlt héten a Volkswagen-csoport egy olyan új vezérigazgatót kapott az élére Herbert Diess személyében, aki miatt újra szárnyra röppent, hogy a Ducati esetleg eladóvá válik. Azt azért le kell szögezni, hogy ez egyelőre nem több, mint szóbeszéd, találgatás. Na jó, ne legyünk álszentek és mondjuk ki: egyszerű pletyka.
A szóbeszéd egy egészen egyszerű dologból építkezik: Diess hírnevéből. Az új Volkswagen fejes korábban a BMW színeiben szolgált és egy nagyon beszédes becenevet hozott magával, ugyanis egészen egyszerűen úgy hívták, hogy „Cost Killer” aminek a magyar nyelvre fordításából nagyon furcsa szörnyszülöttek jönnének létre. Az 59 esztendős úriember rezzenéstelen arccal szokta kukázni a nem eléggé hatékony részlegeket.
Márpedig a Ducati nem jelent kiemelkedő bevételi forrást az anyacsoport számára. Mindazonáltal talán soha nem is ez volt a céljuk az olasz prémiummárkával, sokkal inkább presztizsnövelő ágazatként tekintettek rá. A rossz nyelvek által mondottakkal szemben áll az, hogy az utóbbi időben jelentős összegeket fektettek a legfejlettebb technológiákba. Elég ha csak arra gondolunk, hogy a V4-es Panigale még csak most kezdte meg a hódító körútját.
Ráadásul egy nagyon fontos dologról ne feledkezzünk meg. A motorkerékpárok nem pusztán lelketlen célszerszámok, hanem a legtöbb esetben érzelmi kérdést jelentenek. Herbert Diess pedig maga is lelkes motoros hírében áll, így egyfelől pontosan tudja, hogy mit jelent a Ducati név, másfelől nem lehet annyira szívtelen szörnyeteg, hogy kiengedje a kezei közül a legendás olasz brandet, hogy aztán ki tudja kinek a karmai között végezze.

Cimkék:
A visszahívás nem tréfa dolog, ráadásul úgy néz ki hogy nagy a gond, hiszen a Zerokat az akkucsomagok miatt kéretik be.
Elolvasom »A két aprólékosan restaurált veterán motort sok más dologgal együtt hurcolták el, de ezek fájnak legjobban a tulajdonosnak.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »