Alig két éve annak, hogy Mackónak lehetősége adódott egy hazai viszonylatok között komolynak számító túraenduró összehasonlító teszten részt vennie. Most összegyűjtöttünk öt olyan motort, amit ki kellene próbálni. Nem csak nekünk, hanem minden olyan motoros embernek, aki érdeklődik a műfaj iránt. Ha másért nem, akkor csak úgy az élvezet kedvéért. Lássuk.
A Triumph megtesz mindent azért, hogy elültesse a potenciális vásárlók fejében: az új nagy Tigris egy csúcskategóriás modell, ami méltán veszi fel a kesztyűt és kóstolgatja a BMW GS modelljeit. Be kell hogy valljam: rám is hatással van, és az idei év egyik kedvenceként könyveltem el a 2018-as Tigert. Elő lehet itt hozakodni az új TFT kijelzővel, meg azzal, hogy 20 kilóval könnyebb az elődjénél. De az igazi fegyvertény, hogy végre olyan miliőt raktak a motor köré, amitől őszintén megdobban az ember szíve.
Az új Africa Twin talán az egyik legszexibb japán túramotor. Már alapjáraton sem lehetett azzal vádolni, hogy csúnya részletekkel kellett megbarátkoznia a gazdájának, de az új, még kalandosabb változat trikolor fényezése olyan ízt adott neki, hogy a fal adja a másikat. Nemrég jelent meg nálunk a teszt a DCT váltós variánsról, ahol két dolog derült ki. Az egyik, hogy nem feltétlenül ördögtől való, ha nem kell a kuplungolásra és a váltásra figyelni, másrészt, hogy terepen igencsak otthonosan érzi magát az AT. Úgy gondolom, hogy az új Africa máris úton van afelé, hogy ne csak az elődjét tartsuk legenda státuszban, hanem húsz év múlva egy 2018-as modell fölött is őszintén sóhajtozzunk, amikor lapozgatjuk a használt motorokat.
Ha valaki azt mondta volna évekkel ezelőtt, hogy a Ducati fogja gyártani az egyik legmenőbb túraendurót, akkor nem hittem volna el neki. Vágytam volna arra, hogy igaza legyen, de nem hittem volna el. Erre tessék, a Multistrada úgy beért és felnőtt a feladathoz, hogy arra szerintem senkinek nem lehet egy rossz szava sem. Érdemes megnézni azt, ahogy nemrég Skóciában munkára fogta egy ügyes rider.
Igen, tudjuk. A boxer motoros nagy GS a legenda. Mégiscsak azzal ment világkörüli útra Ewan McGregor és Charley Boorman. És még a dugattyúi is vízszintesen járnak, aminek már a gondolata is örömmel tölti el azt, aki valamiféle szellemi kielégülést is keres a motorjában, nem csak azt, hogy megbízhatóan működjön. Mi most mégis a “kistesót” vesszük ide, hiszen a sorkettes óriás sokkal inkább kielégíti a valódi adventure motort keresőknek az igényeit. Ráadásul most frissítették őket.
Jóegynehány évvel ezelőtt a Super Ténéré az Africa Twinnel együtt volt a legendárium csúcsa, a non plus ultrák. Amíg az Africa tovább vitte elődje génjeit és irányvonalát, addig a Ténéré már inkább új utakat keresett.
Hiszen hiába az endurós testfelépítés, hiába a küllős felnik és az ősök génjei. Ez a szeretni való óriás már csak a tömege okán is sokkal inkább az aszfaltozott utak meghódítására való. Vagy ha azért nem, hát akkor azért, mert egy több, mint ötmilliós motort már nem szívesen ver oda az ember a földhöz. Na de műenduróság ide vagy oda, nem hiszem, hogy bármelyikünk is kirugdosná a garázsából.
Te melyiket kapnál elsőként a lábad közé? Vagy ha nem ezek közül választanál, akkor mire voksolsz?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »