Tavaly év végén ugyan teszteltünk egy Zero DSR modellt de ha körbenéznünk, nem sok ilyen elektromos motort látni még az utcákon. Pedig ahogy a tesztből is kiderül, baromi jó dolog tud lenni egy ilyen “lopakodó” kétkerekű. Sokak számára a legfőbb riasztó tényező azonban még mindig a korlátozott hatótávolság.
Ez a hír viszont a szintén sikeres DS modellről szól, amivel az eddigi hatótávhoz képest most kétszer annyit lehet menni, mindössze egyetlen töltéssel. Elérhetővé vált hozzá ugyanis a nagyobb, 14.4 kWh kapacitású akkumulátor. A teljes töltöttséghez szükséges idő pedig nagyjából 10 órára saccolható. A nagyobb kapacitást egy úgynevezett “power tank” segítségével sikerült elérni, amellyel a városi hatótáv 325 kilométerre, az országúti pedig 155 kilométerre nőtt. De ha a gyors töltés fontosabb, arra is van lehetőség. Ez esetben a power tank helyére egy “charge tank” kerül, ami kompatibilis a városi gyorstöltőkkel és így már csupán két és fél óra kell a teljes feltöltéshez.
A modellt egész pontosan DS ZF14.4-nek hívják és akár tanuló motornak is tökéletes, szerény 15 lóerős (11kW) teljesítményének köszönhetően. Azt már csak halkan áruljuk el, hogy tud 59 lovat is, de akkor nyilván sokkal gyorsabban meríti le az aksit. Mivel villanymotorról van szó, azonnali nyomatékból sincs hiány: 108 Nm áll a jobb csuklónk rendelkezésére. Jelenleg még csak angol árakról tudunk, ami átszámolva kicsivel több, mint 4 millió magyar forintra jön ki, ami azért nem kevés. Főleg akkor nem, ha szétnézünk, hogy hasonló árban milyen belsőégésű motorok közül lehet válogatni, akár a használt piacon.
Zöldebb lelkületűek biztos rákapnak majd a Zero modelljeire, főleg ha esetleg valamilyen támogatás is járna hozzájuk állam bácsitól. Na és kedves olvasók, közületek próbált már valaki elektromos motort?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »