Medve: Milyen csomagokat szállítasz, és milyen távolságokra?
Miki: Bármit, ami befér a hátsó dobozba. Általában kisebb csomagokat cégeknek, magánszemélyeknek. Szerződéseket, leveleket globális pénzintézeteknek, és az egészségügyben is aktívan részt veszünk. Hasznosabbnak érzem magam, amikor egy kórház szív-sebészetéről veszem fel a szárazjéggel hűtött fehér dobozt.
Medve: Tehát a dobozodban konkrétan emberi szervek lapulnak időnként?
Miki: Igen. Illetve vér, anyatej és egyéb testnedvek, vagy orvosi eszközök. Ilyen esetben nagy a felelősség, mert ezeken emberi élet múlhat. A nem időben kiszállított donor szerv késedelme nemcsak a szívműtét elhúzódásával, hanem annak károsodásával is járhat.
Medve: Úgy látom, hogy összességében szereted csinálni.
Miki: Szeretem ezt a cirkuszt. Nagyon szeretek motorokat szerelni, de motorozni még jobban. Végtére is ezért döntöttem emellett a munka mellett. Persze muszájból menni nem mindig szórakoztató. Például amikor délben elküldenek Newcastle-be, ami 430 kilométerre van. Az legalább 5 óra hossza, és még onnan haza is kell jönni, mert másnap reggel nyolckor kezded újra a melót. Néha eszembe is jutott, hogy valami kényelmesebb melóra váltok. De ilyenkor szerencsére hamar észhez térek.
Medve: Mit mondanál annak, aki most kedvet kap, és úgy gondolja, hogy ő is ezt szeretné csinálni?
Miki: Először is megpróbálnám lebeszélni róla. A legfontosabb, hogy ne legyen gyereke, családja mert könnyen rámehet az élete erre az életveszélyes karrierre. Aki ezt a munkát egyszer elkezdi, az a fanatikus rabjává válhat. Lerokkanhat, eltörheti kezét-lábát vagy elveszítheti a jogsiját. Nehéz egyensúlyban tartani a dolgokat, de meg lehet tanulni kellő türelemmel, akarattal, kitartással, higgadtsággal. Nap mint nap adódnak necces helyzetek, amikor át akarnak rajtad menni, vagy kiszalad eléd valaki és te veszélyezteted az életét. Tehát érdemes mérlegelni és kötni egy jó életbiztosítást.
Medve: Hogy viselik a szeretteid azt, hogy motoros futár vagy?
Miki: A szüleim és a barátnőm persze féltenek. De az öt év alatt sikerült hozzászokniuk és úgy érzem bíznak az elmúlt 18 év motoros tapasztalatában. Tudják, hogy én ezt szeretem csinálni és ez vált az életemmé rajtuk kívül.
Medve: Zárszó gyanánt van valami emlékezetes sztorid, amit szívesen elmesélnél?
Miki: Az ember méretű plüssmackó okozott meglepetést. De most inkább egy kollégám jut eszembe. Pont az idei utolsó munkahetemen találkoztunk útközben. Rám vigyorgott, majd hajtani kezdett, játszadozni akart. Nem tapadtam rá, hogy ne kényszerítsem nagy tempóra, de mögötte maradtam. Végül elengedtem messzebbre. Közöttünk volt egy autó, amit balról előzött, majd előtte a holt térben nem vette észre a sávban éppen elinduló platós teherautót, ami éppen be szeretett volna csatlakozni a sávunkba. Egy az egyben belerongyolt a teherautó jobb oldalába, amitől jobbra vágódott majd elesett. A jobb lába tört el térd alatt. Mindössze két másodperc volt az egész baleset. Rosszabbul is járhatott volna, és ez jól mutatja, hogy nincs értelme az ilyen macska-egér játékoknak. Ne kergetőzzetek, és vezessetek mindig higgadtan!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »