Nem is olyan régen olvastam egy kimutatást, miszerint az utóbbi évtizedben közel kétszeresére duzzadt a motoros hölgyek létszáma. Nem csak az Egyesült Államokban, hanem az egész világon. Ezeket a statisztikákat és tanulmányokat nem érdemes készpénznek venni, hiszen az eredményeket a legtöbbször már az is befolyásolja, hogy ki rendeli meg őket. Persze semmi pánik. Ezeknek a relevanciáját nem jelen hasábokon akarom megvitatni. Annak az esélye azonban bizonyosan megnő a következő időkben, hogy ez a szám tovább gyarapodjon.
Ugyanis lehet, hogy mi már régen kiebrudaltuk a nemek közötti egyenlőtlenséget – vagy legalábbis megpróbálunk úgy tenni, mintha sikerült volna -, de a Közel-Keleten ezeknek a folyamatoknak a megvalósulása még nem megy olyan gördülékenyen. Természetes, hogy harcias lelkületű nők óvatosan tologatják előre a változás szekerét, és ennek talán beérik egy nagyon is fontos gyümölcse.
A jövő év elején ugyanis az ultrakonzervatív Szaúd-Arábia eltörli azt a törvényt, ami miatt nem vezethetnek a nők autót, teherautót és motorkerékpárt. Ez a hír három hónappal azután látott napvilágot, hogy Szalman király bejelentett egy ambiciózus reformcsomagot, amit keresztül kíván vinni az országon. Ennek részeként a Szaúdi Közlekedési Főigazgatóság nyilatkozatot adott ki a tilalom megszüntetéséről. A rendszer sajátosságai azért kiütköznek, ugyanis ezzel egyidejűleg létrehoznak egy speciális központot a női vezetők által elkövetett közlekedési szabálysértések kezelésére. Továbbá azt is leszögezték, hogy nem lesz külön rendszámtábla a női sofőrök által vezetett járművek részére.
Az egyenjogú törvények behozatalára már csak azért is szükség van, hogy az országról kialakított külpolitikai képre kevésbé tehénkedjen rá az űber-konzervatív plecsni, amely eddig az elnyomás szimbólumává tette az országot. A közlekedésügyi reformok mellett feloldották a mozik tilalmát, így az emberek ezentúl legálisan nézhetnek filmet. Továbbá a nők bemehetnek három kijelölt stadionba is. És ki tudja? Talán egyszer játszhatnak is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »