A közelmúltig itt Európában nem nagyon ismertük az indiai TVS munkásságát, pedig ők is régi motorosok a szakmában. A cég saját kommunikációja szerint ugyanis három évtized alatt több száz bajnoki címet gyűjtöttek be, motorjaik pedig ezerszám futották a pályaköröket. De erről ma sem tudnánk, ha a BMW nem lép stratégiai frigyre a keleti céggel – és fejlesztik ki közösen a bajorok minden eddiginél kisebb platformját. Éppen ezen együttműködés miatt izgalmas nekünk is a legújabb TVS, az Apache RR310 sportmotor érkezése.
A fő cél nyilván az, hogy a BMW modelljei megjelenjenek az indiai piacon – itt egy apró szeletecske a tortából olyan darabszámokat jelent, amit a világ nyugati felén megközelíteni sem tud senki. Aztán persze “melléktermék” jelleggel szépen eljutnak hozzánk is a járművek – igény errefelé is van a kis lökettérfogatú, minőségi motorokra. A “ki a kicsit nem becsüli” elvet pedig Münchenben is tisztán értik és alkalmazzák. Tehát a BMW G310R (tesztjét itt olvashatod) és a menetpróbára már csak 2018 elején kerülő, de már bemutatkozott G310GS után a család harmadik tagja minden bizonnyal a G310RR lesz. Amely aligha fog jelentősen eltérni indiai “testvérétől”.
Így viszont igenis fontos megismernünk a TVS Apache RR310-et. Amelynek hivatalos bemutatása és forgalmazása – a kis csupasz BMW-hez hasonlóan – majdnem egy évet csúszott. Nyilván akadtak megoldandó végfejlesztések a tesztelés során – és jobb, ha ezeket így oldják meg, mintha a civil végfelhasználóra bízzák. Mindenesetre most itt a kis indiai sportmotor végleges változata, amelynek forgalmazása a világ legnagyobb motorkerékpár piacán meg is kezdődik.
A motor szíve a megszokott, 313 köbcentiméteres egyhengeres blokk. A hátrafelé álló henger sem módosult, ahogy a 34 lóerő és a 28 newtonméter is maradt. Hogy a TVS indiai módon megszokott módon kissé fellengzős marketingje szerint “RaceSpec” térhálós acélcső vázon sem módosítottak. A rugóstagok hangolását azért remélhetően némileg sportosabbra vették.
Az RR310 műszerfala már érdekesebb téma: ez is a ma lassan teljesen általánossá váló tisztán folyadékkristályos egység, viszont álló elrendezése legalább valami pluszt ad a sima csupasz BMW-nél megszokotthoz képest. A motor ruhája pedig kimondottan jól sikerült – bár a cápás hasonlat is ott van a szeren (lásd a További képek részben lentebb), ettől még valóban nagyon jól fest az egész szerszám így egyben!
A BMW G310RR bemutatása a spekulációk szerint 2018 őszén lehet esedékes, a forgalmazás pedig a következő tavasszal. Nagy kérdés, hogy közben milyen irányba megy a kis sportmotorok fejlődése a nyugati féltekén. Hiszen az egykori 250-esekből előbb 300 lett, most pedig a Kawasaki már elindította a következő hullámot a Ninja400-assal. Lehet, hogy mire eljut hozzánk a kis egyhengeres sportmotor BMW változata, már túlhalad rajta a rohanó marketing-gépezet?
A videó is beszédesen mutatja be a TVS Apache RR310 fő érdekességeit
Bízzunk benne, hogy kék-fehér emblémával is eljut hozzánk a motor, és ugyanilyen izgalmas fazonú marad a ruhája. Legfeljebb a Ducati-piros színt váltják majd le…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »