Na most akkor így hirtelenjében tegye fel a kezét, aki tudja, hogy miről híres az Arch Motorcycles! Az egyedi stílusról, ami inkább az épített motorok világát idézi? Esetleg a drága, prémium alkatrészekről? Netalán a kézzel gyártott, a végletekig precíz részletekről és műszaki csemegékről? Nem. A megoldás az, hogy Keanu Reeves nevéhez kötődik a motorgyártással foglalkozó kisüzem. Ugye, hogy máris beugrott, hogy honnan volt ismerős a kaliforniai cég neve? Ne aggódj kedves olvasó, sokan vannak ezzel még így. A márka azonban igyekszik tenni azért, hogy ne csupán a színész neve miatt ismerjék őket az emberek, így a következő évre három modellel is csatába indulnak.
A KRGT-1 eredetileg egy luxuscustom power cruiserként indult el az élet rögös ösvényén. Korábban írtunk is már róla részletesebben. A közvetlen tapasztalatok arról számolnak be, hogy nem csak a szarvát húzni jó neki, hanem a kanyarvadászat során is megállja a helyét. Az új motort ugyanazzal a 124 köbhüvelykes – azaz 2’032 köbcentiméteres – S&S blokkal szerelik, mint a korábbi változatot. A hasonlóság ott is tetten érhető, hogy a korábbihoz közel álló acél vázra és alumínium hátsó segédvázra épül a masina.
A következő évtől azonban 48 milliméteres átmérőjű első villát kap. Továbbá újragondolják a motor egyik legmegosztóbb alkatrészét, a műszerfalat – ami eredetileg nem sikerül túl népszerűre. A fékeken is javítanak, elöl dupla, hatdugattyús féknyergek kapnak helyet, és persze az ABS-t sem felejtik le. A legfontosabb azonban egy ilyen prémium termék esetében, hogy minden egyes motort a megrendelő igényeihez személyre szabnak.
Az 1S lényegében a KRGT-1 agresszívebbre, sportosabbra vett változata. Alapvetően ugyanaz az S&S blokk hajtja, de a motor gerincét egy egészen új alumínium váz és ahhoz tartozó segédváz alkotja, amihez egykarú lengővilla csatlakozik.
A markolatok alacsonyabban, a lábtartók pedig a középirányba elmozgatva biztosítanak agresszívebb, sportosabb üléspozíciót. A szénszálas benzintank egészen új, nyersebb és agresszívebb formát kölcsönöz a motornak. Csakúgy, mint a felfelé ágaskodó kettő az egybe kipufogó rendszer.
Már az előzőleg bemutatott két modell sem fog gyakran szembejönni velünk az utcán, de a Method 143 igazi ritkaság lesz, ugyanis az Arch mindössze 23 darab elkészítésére vállalkozik belőle. Tehát hellyel-közzel havonta két darab legyártásánál húzták meg a limitet a következő évre. Vajon mennyire lesz részletes, aprólékos a kidolgozottsága? Az a tippem, hogy nagyon. Az Arch egyébként gyártásra kész koncepció motornak hívja ezt, utalva ezzel talán arra a formavilágra, ami elsősorban a tanulmánymotorok sajátja. Az erőforrás hozzá szintén az S&S jóvoltából fog ketyegni. Lesz is minek, a 143 köbhüvelykes – azaz 2’343 köbcentiméteres – blokk feltehetőleg elég morcos karaktert kölcsönöz a motornak. A lengőkart a Suter Industriessel kötött partnerkapcsolatuknak hála kapják hozzá, a teljesen titán illetve karbon kipufogót pedig az SC Project tervezte. A szénszálas BST felniket az Arch tervei alapján gyártják kifejezetten a Method 143-hoz.
És mégis. Valami nem kerek a történetben. Vajon létezik az, hogy valami már annyira különleges, hogy az már nem érdekes? Annyi saját alkatrész, mérnöki remekmű, és pénzért megvehető extra jár ezekhez a motorokhoz, hogy azt már felsorolni is nehéz. Mégis úgy érzem magam végignézve a képeket, mintha ráfeküdtem volna a lelkemre és az elzsibbadt volna. Ti hogy vagytok vele? Felébredt a birtoklási vágy?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »