Egy motorkiállítás általában felér egy jobbfajta születésnappal, legalábbis a kétkerekűek szerelmeseinek. Izgatottan várjuk, hogy milyen meglepetésekkel szolgálnak a gyártók, amelyekkel meglephetjük majd magunkat egy eljövendő születésnapon. A Moto Guzzi különleges ajándékkal készült a közepes túra-endurók szerelmeseinek az idei EICMA-ra. Egyelőre még csak tapogatóznak a V85-tel, de az irány jónak tűnik – legalábbis a nehézkes, inkább túramotornak, mintsem endurónak tekinthető Stelvio NTX-hez képest.
A Moto Guzzi V85 Enduro teljesen új erőforrást kapott – a 85-ös szám egy 850 köbcentis V2-es blokkot takar, a tradicionális olasz gyártótól megszokott módon, hosszában beépítve. A V7/V9 modellcsalád és az 1400-as Guzzik között ha nem is arany középútnak, de mindenképp ésszerűbbnek számít az új hajtómű. A kisebb V7-es blokknál nyomatékosabb, a nagyobbaknál pedig egyszerűbben kezelhetőbb lesz valószínűleg. A beígért 80 lóerő aszfalton elegendő a dinamikus motorozáshoz, de terepen sem kell tartani tőle, hogy túl sok lenne.
Túl sok részletet nem árult el a Guzzi a V85 koncepcióról, azonban a képekről egy egész pofás, karakteres járgány köszön vissza. A pirosra festett térhálós acélváz is teljesen új, amelyben a motorblokk is teherviselő elemként foglal helyet.
Első ránézésre olyan, mintha gyermekkorunk Lego motorja kelt volna életre. A manapság divatos, egyre agresszívabb formatervek mellett üdítő színfolt egy ilyen barátságos ábrázatú gép. A vonalvezetésnek van egy kis klasszikus beütése, ám a LED fényforrások, a teljesen digitális műszerfal, az aszimmetrikus alumínium lengővilla és az egyéb műszaki megoldások mind azt sugallják, hogy ez tényleg egy modern és korszerű motorkerékpár.
A futóművet megszemlélve felfedezhető egy kis érdekesség is – központi rugóstag helyett a lengővillához fogatták a hátsó teleszkópot, azonban ezt féloldalasan oldották meg, a motor bal oldalán csak a kipufogót találhatjuk.
A fűzött felni kötelező kellék, amely nem csak stíluselem, de egy terepes motornál funkciója is van. Egyelőre még csak koncepciómotorról van szó, azonban, ha sorozatgyártásba kerülne a V85, akkor egy 21-es első kerékkel szerelt változat sem volna rossz dolog.
Összességében egy dögös olasz bringát kotyvasztottak a Guzzi konyhájában, amelyre ránézve egyből az egyéniség szó jut eszünkbe. Kíváncsian várjuk, hogy mikor és miként kerül sorozatgyártásba a gép. Remélhetőleg kellő számú pozitív visszajelzést kapnak a gyáriak, hogy rábólintsanak odafent.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »