Videónk hőse egyfelől hibázott, másfelől sok szempontból nem érdemel elmarasztalást. Motoros tudását fejlesztendő egy viszonylag komoly motoros trükköt gyakorolt: igyekezett a motor nyergén felállva, ráadásul a menetiránynak háttal motorozni. Egy darabig egészen jól is ment a dolog.
Aztán a sebesség erősen lecsökkent – vélhetően nem volt folyamatos hajtóerő, hanem csak üresben gurult -, és a motor imbolyogni kezdett alatta. Még ekkor sem cselekedett rosszul: amikor érezte, hogy ezt állva már nem tudja egyensúlyba hozni, azonnal leült, és igyekezett megfordulni. A nagykönyv szerint ilyenkor a helyes dolog ülve és a motort térddel fogva – normál pozícióban – menetirányba tekinteni. Minél messzebb. Kicsit elkésett.
Miért hangzott el az elején, hogy elmarasztalást érdemel? Mindez ugyanis közúton történt. Igaz, egy kis forgalmú szakaszon, és a haverok ott gurultak a sarkában és vigyáztak rá. De mégis csak ott voltak a járdaszegélyek, amik nem feltétlen jó barátok, amikor a végén jön az elkerülhetetlen. Az pedig jött.
A jelek szerint sem a rájder, sem a motor nem sérült meg komolyabban. Persze, részben mert az esés oka a már erősen lecsökkent sebesség volt. Másrészt a motor is tökéletesen elő volt készítve arra az esetre, ha valami nem adja ki. Ezen a területen a tudást pedig csak esések árán lehet elérni – legfeljebb egy valóban elzárt, biztonságosabb területet lehet keresni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »