Miért nem veszek használt motort Magyarországon? Mint a moto24.hu motor kölcsönző egyik tulajdonosa, viszonylag sűrűn kell kétkerekűeket beszereznem, hiszen a kínálatot folyamatosan bővítjük, illetve cseréljük. Most azonban olyan történt velem, amely ismét megerősített benne: idehaza csak az új motorokat érdemes megvenni, a használtakért továbbra is kiutazunk Németországba – idén már háromszor vállaltuk inkább a honosítás költségeit is.
A történet régre nyúlik vissza: 2010. év végén vettem egy BMW R1200GS Adventure motort jó helyen, jó feltételekkel, garantált 2’900 kilométerrel. 2013. augusztusában 40 ezer együtt töltött kilométert követően a gépet totálkárra törte egy STOP táblán hetvennel, lassitás nélkül áthajtó nagymama. Az indoklás az volt, hogy nem vette észre a STOP táblát sem, ugyanis a Tesco-ba igyekezvén a bevásárló listán gondolkodott…
A motor kettészakadt, az első futómű “önálló életre kelt”, az első rész gyakorlatilag megsemmisült. A becsült helyreállítási költség magasabb volt, mint a jármű aktuális piaci értéke, így a biztosító gazdasági totálkárt állapított meg és korrekt módon fizetett. A roncsot egy hazai roncs kereskedő vette meg aukción. (Én egyébként megúsztam zúzódásokkal – a szerencsémnek a jó felszerelésemnek köszönhetően.)
Négy évvel és három hónappal a történtek után most, 2017. vége felé betértem egy ismert, egyébként nagyon korrekt kereskedőhöz. Ahol szembejött egy ismerős rendszám és egy ismerős motor. Én is sokkot kaptam, majd a motor előéletének megismerését követően (elmeséltem és megmutattam a képeket) ők is. Arról, hogy mi történt korábban, rajtam, a biztosítón és a roncs-kereskedőn kívül senki nem tudott.
Az említett kereskedő egyébként azért volt nyugodt, mert a motort az ügyfelük néhány hónapja vette meg egy megbízhatónak számító, neves budapesti szalonból. Szándékosan nem nevesítem egyiküket sem, ugyanis mindketten jóhiszeműek az ügyben – szavahihető, régi ismerősök és egyikük sem ismerte a valóságot. Nyilván nincs azzal sem baj, hogy az egykor komolyan összetört motort megjavították, hiszen ez a munka is elvégezhető teljes szakszerűséggel. Éppen csak szerepeltetni kellene a jármű előéletében, hogy a vevő ennek függvényében dönthessen.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »