Az amerikai cég kínálatából jövőre eltűnik a régi 103-as blokk, így kisebbik erőforrásuk az 1’745 köbcentis V2-es lesz. Ez viszont annyi modellben fog szolgálatot teljesíteni, hogy felsorolni is nehéz – nem is tesszük. Tavaly a Road Glide Ultra, idén pedig a Road King Classic tesztjében is találkozhattatok vele – de az új Softailekben jövőre tovább finomítják működését. 152 newtonméteres nyomatéka már igen alacsony fordulaton jelentkezik, így parádés vezethetősége továbbra is biztosan sok hívet fog toborozni magának.
Jöjjön a nagy versenytárs, a hamvaiból feltámasztott és a piacon egyre szebben muzsikáló Indian! 111 köbinches V2-esével végre átlépte a bűvös 1’800 köbcentit: pontosan 1’811-et tesz ki a két kübli. A Thunder Stroke 111 erőmű a Chief, a Springfield, a Roadmaster és a Chieftain (képünkön) modelleket mozgatja – mivel pedig végre hazánkban is megjelennek ezek a csodálatos motorok, jövőre remélhetően már Indian teszttel is megajándékozhatjuk olvasóinkat.
A japánok legendás túragőzöse teljesen megújul, az 1’833 köbcentimétere azonban változatlanul megmarad. Legutóbbi tesztjét itt találjátok – a 2018-as modellről a napokban született gyors bemutatónkat pedig itt olvashatjátok el. A hat hengeres boxer csodaszámba menő járáskultúrája vélhetően továbbra is rengeteg rajongót fog toborozni az aranyszárnyas márkának – az új változat tesztjét pedig már mi is epekedve várjuk, hiszen a gép gyökeresen átalakult és több mint ígéretesnek tűnik!
A Milwaukee-Eight erőmű nagyobb, köbcentiméterben kifejezve 1’868-as kivitele megjelenésekor csak a CVO modellek kiváltsága volt, jövőre az új Softailekben azonban szinte “népblokk” lesz: számos kivitelben hozzá lehet jutni a növelt lökettérfogatú- és erejű V2-esekhez. Reméljük, egy tesztmotorban is ellátogat hozzánk, hogy lássuk, miben és hogy múlja felül az alapkivitelt.
Mivel a dobogó eggyel alacsonyabb fokán álló 114-esek már nem lesznek elég exkluzívak 2018-ban, az amerikaiak sorozatgyártásban kínálják a tovább növelt, immáron 1’923 köbcentiméteres erőművet. A CVO típusú túragépek immáron ezzel fognak kiemelkedni a mezőnyből, és feszítik dagadásig gazdáik keblét. Bízzunk benne, hogy egy hasonló különlegességet is bemutathatunk jövőre!
Ez a motor már nincs a listánkon, de mégis muszáj egy bekezdést szentelnünk neki. A britek brutális háromhengerese ugyanis minden szempontból bajnokesélyes: soros háromhengeres erőműve 2’294 köbcentiméteréből 221 newtonméter szabadul ki. És bár gyártásban marad jövőre is, de hivatalosan nem készült el az Euro4-es változata – így valójában már nem lehetne listánkon. Azonban bízunk benne, hogy kicsit átfésülik a mérnökök, és visszaszerzi az őt megillető aranyérmes helyet. Róla régebben olvashattatok egy különleges összehasonlítást, amikor is Touring változatát egy egyedi, iszonyatos erejű és tudású, egyedi turbós kivitellel vethettük össze.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »