Valójában nem ez az első eset, hogy Lewis Hamilton és a motorozás valamilyen összefüggésbe kerül. Az autóversenyző instagram profilja is árulkodik arról, hogy jól érzi magát a kétkerekűek világában, azon belül is a superbikeok és az endurok nyergében pózol legszívesebben. Na és persze csajokkal, kutyákkal, autókkal, hajókkal, és még egy sor olyan dologgal, ami szembesíti az egyszeri halandó embert azzal, hogy egy F1 sztárpilóta élete milyen nyomorúságos körülmények között telik. Nem csoda, ha megbokrosodik az elméje, és úgy érzi, hogy MotoGP-ben is megállná a helyét. Na persze ne legyünk túl megrovóak, hiszen ha munkáról van szó, akkor nem nagyon mond nemet Hamilton úr. Most pedig, hogy az MV Agusta úgy tűnik biztos kezekbe került, nyugodt szívvel fogtak neki közösen egy limitált széria kifabrikálásának.
Egyfajta konszenzusként megállapíthatjuk, hogy az MV Agusta nem is motorokat, hanem csodákat gyárt. Mi is odáig voltunk, meg vissza a meghatottságtól, amikor a kezünk közé került egy példány. Nem csoda, ha az F1 sztár is vonzódik a márkához, és az azt körüllengő, szinte tapogatható fennköltséghez. A közös munkájuknak persze ez már a második gyümölcse. A múlt évben egy Brutale Dragstert alakítottak a versenyző ízlésének megfelelően, ezúttal viszont talán egy kicsit jobban hozzá passzoló F4 modell került sorra.
Habár a limitált széria elsősorban a külsőségeket érinti, azért nem lesz hiány a tempós motorozást biztosító finom megoldásokból sem, hiszen a modell RC változatának teljesítménynövelő versenycsomagját nem sajnálják a leendő tulajtól, aki így egy 212 lóerős szörnyetegnek húzhatja a szarvát.
A technika valójában egyedi, csak ehhez a modellhez járó alkatrésze egy titánium kipufogó az SC Project jóvoltából, amiről valójában annyit lehet elmondani, hogy csodával határos módon nem rontott a motor összképén. Pedig az a tésztaszűrővel lefedett kályhacső biztosan nagyon jó, biztosan szépen is szól, de hátborzongató. Hátborzongatóan ronda. Átdolgozták még a hátsó és az első felfüggesztést, illetve az első villát. Ezeket mind az Öhlins munkáiból válogatták. Na és mi illene egy F1 versenyzőhöz még? Hát persze. Karbon. Sok karbon, és egy egyedi festés.
A motor összességében elképesztően mutat, igaz nem mindenki pénztárcájának való. A 44 darabot számláló széria – a többször megjelenő 44 oka, hogy ez Hamilton rajtszáma – mintegy 50’000.- euróért vihető haza. Ezt még kiszámolni sem mertem, hogy majd 16 millió forint. Így egészen biztosan nem fogunk úton-útfélen találkozni vele.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »