Első képünkön látható honfitársaink a nemzetközi megmérettetéseken tényleg annyi dobogós helyezést és győzelmet szereztek, mint a technikai sportok világában senki más. Vagyis igen komolyan tettek Magyarország dicsősége érdekében – nem véletlenül félik is a nevüket a versenytársaik. Ők nem mások, mint azon motoros rendőreink, akik a számukra szervezett versenyeken kimagasló sikersorozatot tudhatnak a hátuk mögött. Azt azonban kevesen tudjuk, hogy milyen is egy ilyen meccs belülről, és mi lehet a titkuk. Ezért megkértem Sági Tibort, a Hungária Rendőregylet vezetőjét, avasson be minket egy kicsit a színfalak mögötti világba.
Onroad.hu: Mikor volt a legutóbbi bajnokság, amin részt vettetek? No és milyen eredménnyel?
Sági Tibor: 2017. július 25-29 között rendezték meg Németországban, Regensburg városában a 70. Nemzetközi Rendőrmotoros Rally-t. A HRE csapata ezen I. helyezést ért el, de a túraversenyen is győzni tudtunk, illetve a női kategóriában csapattársunk I. helyezést, a HRE csapatszinten III. helyezést, míg a túra kategóriában I. helyezést ért el.
Onroad.hu: Mindezt mekkora mezőnyből, mert ugye az sem mindegy. Illetve a csapat tagjai milyen helyezéseken végeztek?
Sági Tibor: A versenyen 12 ország 25 klubjának 174 tagja vett részt. Versenyzőink egyénileg az első, második, negyedik, tizenkettedik, tizenharmadik és huszonharmadik helyeket szerezték meg.
Onroad.hu: Azért ez így még komolyabb! Na de kicsit mélyedjünk el egy ilyen verseny rejtelmeiben, mert gondolom hozzám hasonlóan sokan nem tudják igazán elképzelni, hogy néz ki. Mentek a saját szolgálati motorjaitokkal, és azokkal páholjátok el a kollégákat?
Sági Tibor: Nem, dehogy. Minden esetben a rendezők biztosítják a motorkerékpárokat, amelyek minden alkalommal eltérnek. Most Németországban 150-es Hondákkal kellett mennünk, de a korábbi években versenyeztünk már elektromos KTM-ekkel, BMW-kkel, Harley-Davidsonokkal, Uralokkal, szintén orosz Patronokkal és Dnyeperekkel, Suzukikkal és Kawasakikkal is. Fontos megemlíteni, hogy az időmérésre menő pálya teljesítése előtt minden versenyzőnek egy perce van ismerkedni az aktuális technikával, azután már élesben kell kerülgetnie a terelőkúpokat!
Onroad.hu: Egyre izgalmasabban hangzik! Tehát ismeretlen a pálya és ismeretlen a motor is. Mióta nyomjátok ti ezt a műfajt?
Sági Tibor: A Hungária Rendőregylet Motorsport Szakosztálya 1991-ben csatlakozott az International Police Motor Corporation (IPMC) szervezethez, amelynek éves programjai közé tartozik a Nemzetközi Rendőrmotoros Rally is. Ezt minden évben más ország bonyolítja le. A Rendőr-Rallyt 1938-ban a kasseli motoros rendőrök indították el, összeurópai találkozóvá 1947-ben vált az IPMC megalakulásával. Célja, hogy minden nemzet rendőr sportolóinak lehetőséget teremtsen egy nemzetközi találkozó keretében történő megmérettetésre. A verseny Európa Bajnokság, amely egy túra és egy ügyességi egyéni-, illetve csapatversenyből tevődik össze. A magyar versenyzőket mindig kiemelt fogadtatásban részesítették, mert csapatunk az IPMC szervezetéhez történt csatlakozása után a szervezet versenyein mindig dobogós helyezést ért el egyéni- és csapatszinten is.
A második oldalon további érdekességekkel folytatjuk – de azt is megtudod, hogy tanulhatod el a csapat tagjaitól, amit ők tudnak. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »