A régóta összepletykált Royal Enfield 750 Interceptort feltehetőleg a novemberi EICMA shown, azaz Milánóban fogják bemutatni. Hogy pontosak legyünk, az olasz kollégák szerint a név egyáltalán nem biztos, szerintük Continental GT 750 névre fogják keresztelni az új jövevényt. Habár az nem valószínű, hogy a brand lemond a korábban jól bejáratott névről. Az már sokkal nagyobb valószínűséggel fordulhat elő, hogy a kavarodás abból adódik, hogy az Interceptor jelvényt egy sportosabb kivitelnek éppen talonban tartják. Egy bő hónap múlva ezekre a kérdésekre már valószínűleg tudni fogjuk a válaszokat.
A dátum közeledtével pedig ideje volt egy kicsit felpörgetni az érdeklődést, így aztán véletlenül a megfelelő fotós éppen a megfelelő helyen kolbászolt, és így tudott csinálni néhány teljesen új kémfotót, gyanútlanul, ezzel beindítva az európai marketing felszopó körútját.
A kémfotók azt a benyomást keltik, hogy az új motort nem hazai piacra tervezték. Nyilvánvalóan erről már eleve a magasabb köbcenti szám is árulkodott, de korábban is írtunk róla, hogy a gyártó Nyugat felé kacsintgat – például azzal, hogy a gyártás helyét tekintve is visszatérnek a gyökereikhez.
Minden esetre a kémfotók tanúsága szerint a soros kéthengeres motort ezúttal már elektromos üzemanyag befecskendezéssel mutatják be a nagyérdeműnek. A jobb oldalon a deknin hagyományos betűtípussal van bevésve a Royal Enfield felirat. A tavalyi prototípusról lőtt fotókon láthatóakhoz hasonlóan egyszerű teleszkópos villát, és mind a kettő kerék egy-egy tárcsaféket kap. Bár a tárcsa maga úgy tűnik, hogy nagyobb lett, szemre ugyanaz a kétdugattyús féknyereg trónol rajta. Az olajhűtő kisebb lett és új helyre került. Egyelőre csak együléses változatot láttunk, de ezúttal felkerült egy impozáns kapaszkodó, tehát valószínűleg lehet majd venni két személyes változatban is. Az ABS viszont biztosan az alapfelszereltség részét fogja képezni.
A vázról nem sokat tudhatunk még, de jó esély van rá, hogy a GT 535 egy fejlesztett változatát használták. A forgalmazást már az idei év végén szeretnék megkezdeni. Érdekes, hogy Indiában viszont csak 2018 elejére tervezik ugyanezt. Talán készül saját felhasználásra egy indiai belpiacos verzió?
Egy dologban egészen biztosan verhetetlen lesz, az pedig az ára. Persze az egyhengeres motorjaiknál biztosan drágább lesz, de a 750-es kéthengeres vetélytársakhoz képest – Ducati 797 és a Harley-Davidson Street 750 – vélhetően jelentősen alacsonyabb áron fog menni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »