Az első Öhlins villa is zsír új: a CeraCarbon rakta össze Öhlins TTX25 patronokkal valamint karbon becsúszó szárakkal, amik fehér kerámia fedést kaptak. Az eredmény csökkentett súrlódás és mínusz egy kiló a villa súlyából. Ja igen, hátul is egy Öhlins TTX dolgozik. Az igazi mérnöki bravúrt viszont a Pikes Peak verseny helyszíne kényszerítette ki az építőkből. Mivel az indulópont nagyjából 2.8 kilométer tengerszint feletti magasságban van és a futam közel 4.3 kilométer magasan végződik, tényező volt a levegő sűrűsége is. Így segítségül kellett hívni az IDS-t, akik a gyári Buell motorok elektronikájáért is felelnek. Ők pedig kitaláltak egy olyan rendszert, ami a magasság függvényében változtatja a motor gyújtástérképét verseny közben. Sánchez beszámolója szerint már az első naptól fogva remekül működött a rendszer. A kormányon is egyértelműen a funkcióé a főszerep: a kötelezőkön kívül nincs más csak egy AIM által gyártott mini műszerfal és egy GoPro kamera.
Elég sokáig tartana minden kis apró részletet kiemelni. Maradjunk annyiban, hogy Pikes Peakre motort építeni nem kis dolog. Az meg főleg nem gyenge, hogy a motor nemcsak a kategóriáját nyerte meg, hanem a kétkerekűek között az abszolút negyedik idővel büszkélkedhet. Sőt, mivel szorított az idő, ez még csak nem is a végleges verzió, ugyanis nem tudták befejezni az építést a határidő előtt. A jövő évi motor még több adatgyűjtő technikát, titán kipufogót és új hátsó Brembo féket fog kapni. Meg persze még erősebb és még könnyebb lesz, ennél is összetettebb elektronikával. Nemcsak a motor, de a versenyző is új lesz jövőre: sikerült Rennie Scaysbrook-ot leszerződtetni. Azon kevesek egyikét, aki képes 10 perces időn belül felérni a hegyre.
Ha pedig valakinek megtetszett volna a nem mindennapi gép, a Bottpower jövőre tervez egy erősen limitált szériát, egész pontosan öt darabot. Szerintem biztosan olcsó lesz – de aki szerez egyet, annak olyan vasa lesz, mint szinte senkinek a világon!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »