Nagyjából 20 kilométer, több mint 1’400 méter szintkülönbség és 156 kanyar, többnyire bármiféle védőkorlát nélkül. Ez a Pikes Peak. Autóval is csak a merészek vágnak neki, a motorosok közül pedig leginkább csak a totál őrültek. Viszont ha már nekivág az ember, érdemes egy rendes, bivaly motort választani a megmérettetéshez. A Bottpower BOTT XR1R pedig megfelel a fenti kritériumnak, hiszen Travis Newbold már nyert vele az Exhibition Powersport kategóriában.
Bevallom, elsőre én is Buttpowernek olvastam a spanyol cég nevét, akik a Buell XB szériára, illetve annak átépítésére szakosodtak. Mivel a fejes, David Sánchez elég tapasztalt verseny gépésznek számít, tudja mi kell egy veszett gyors és bitang agresszív motor megalkotásához. Maga a vas kizárólag Pikes Peak-re épül és már elég régóta csiszolódik. “Az alap ötlet az volt, hogy egy jobb teljesítményű motort építsünk, szóval több ló, kevesebb súly és jobb alkatrészek kellettek-” – fogalmaz Sánchez roppant bölcsen. – “Ugyanakkor továbbra is a léghűtéses V2-est akartam használni, mert imádom a hangját és a karakterét.”
Az utcai verziójú XR1 és a korai XR1R prototípus gépei az 1’203 köbcentis Thunderstorm blokkot használják. De mivel Sánchez többet akart, mégiscsak muszáj volt becipőkanalazni a borzasztó ritka, limitált szériás Buell XBRR motorját a vázba. 2007-ben csupán 56 darabot gyártottak az 1’340 köbcentis, 150 lovas, titánszelepes erőforrásból. Szóval valóban egy ritkaságról van szó, nem csak a szokásos duma.
Ha már a váznál tartunk, érdemes megemlíteni, hogy a Bottpower minden gépén egy saját készítésű darabot alkalmaz, amelynek használatával maga a blokk is teherviselő elemmé válik. Elérhető acélból és titánból készült verzióban is, de a Pikes Peak versenyszabályzata csak a nehezebb, acél verziót engedélyezi. Azért ez az egyedi megoldás hozott pár kihívást is magával. Például a szívótorok nem passzolt az új vázformához, így némileg át kellett alakítani. A benzintank helyén pedig nem üzemanyag, hanem egy karbonból készült légszűrőház található. Az igazi tank lentebb és hátrébb van, a motor és a hátsó rugóstag közé lett bepasszírozva – ezzel is javítva a súlyelosztást.
A motor alján lévő “hóeke” és a farokidom is karbonból készültek, az elöl található beömlő szarvak 3D nyomtatással. Habár nem sok, de azért néhány gyári alkatrész megmaradt: a hátsó lengőkar, a kipufogó és a hátsó fék. Elöl egy komplett Brembo rendszer dolgozik a gyári egység helyett, a kerekeket pedig a Rotobox szállította. És igen, azok is karbonból vannak. Most komolyan, van aki meglepődik ezen?
Közel sem mondtunk el még mindent a szörnyetegről – a folytatásért lapozz!
Cimkék:
Triumph rajongók számára kötelező célpont lesz a hamarosan megnyíló látogatói központ. Ezzel egybekötve egy új modellt is kapunk az angoloktól.
Elolvasom »Messzi történet, mégis tanulságos. Egy csapat motovlogger együtt gurult, amikor egyetlen kanyarban ketten is jó nagyot taknyoltak közülük.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »