Túramotorról lévén szó, igen lényeges kérdés az üléspozíció. A Turismo Veloce 800 kényelmes, és igazi motorozásra termett motor. A 850 milliméter magasan levő nyereg mélyre süllyed a környezetében, így a vezető szó szerint “benne ül” a motorban. Sportos, de egyáltalán nem túl hegyes a térszög, felül pedig fejedelmi a helyzet. Egyenes a kormány, nem is tudsz máshogy ülni mint egyenes háttal. A széles kormány és a jó geometria miatt egészen minimális erővel kell csak megtolni a kormányt: könnyen dönthető a gép.
Mindezek eredményeképpen pedig igazán szórakoztató vele a kanyarodás. Stresszmentes, hiszen a gyorsváltóval könnyedén kapcsolgatsz, a három hengeres készségesen reagál a gázzal adott utasításaidra is. Közben a menetvezérlő megóv saját magadtól, az ABS segít a biztonságos fékezésben – mi kell még? Szélvédelem! A gyári plexink nem túl nagy, de több állásban rögzíthető a 6 centis mozgástartományában és könnyen állítható – egy kézzel, simán megy menet közben is. Az én magasságomhoz fixen volt szélzaj a sisak körül – alacsonyabbaknál jobb a helyzet. De elárulok egy titkot: a fejfájás ellenére pont nem érdekelt a szélzaj – mert az összes többi annyi jót adott, hogy csak letojni tudtam…
Persze túrázni nem csak egyedül megyünk, így fontos utasunk kényelme is. Az összes többi részlethez hasonlóan az iparművészeti alkotás kategóriába tartozó segédvázon trónoló utasülés igen magasra került. Amennyiben többé kevésbé összeillő testalkatú férfi és nő túrázik együtt – a magam részéről becsípődött heteró lévén ezt tekintem alaphelyzetnek -, az utas jó eséllyel még a vezető sisakja fölött is ellát. A lábtere meglepően jó, kapaszkodni is kellemesen tud – sőt, a háta mögé behúzott leszorítószárny-szerű acéltól nem is csúszik nagyon hátra, ha a vezetőnél elgurulna a pirula…
Már egy embernek is kell cucc, kettőnek meg pláne. A mesés vonalú segédváz és az utaslábtartó konzolja teljesen észrevétlenül magukban foglalják az oldaldobozok felfogatási pontjait is. Ezekbe nem fér bele a világ minden cucca – de ezzel a motorral ennyit szabad vinni. Hátsó dobozt vétek lenne felrakni, így ami az oldalsókból kimarad, arra ott a Mastercard…
Olasz motorról lévén szó úgyis ömleni fognak a megbízhatósággal kapcsolatos megjegyzések. Nos, a nemzetközi fórumokról összecsipegetett információk szerint az MV Agusta modelljeivel napjainkban egyáltalán nem vészes a helyzet – sok nagy nevű márkát elpáholnak a motorok ezen a téren (IS). Amikor pedig elolvasod a gyári ciklus paramétereit, megkarmolod magad. Mélyen.
Olaj- és olajszűrő, valamint légszűrő cseréje: 15’000 kilométerenként. Gyertyacsere és szelephézag-állítás: 30’000 kilométerenként. Rákérdeztem a hazai képviseletnél a szervizköltségekre, és teljesen emészthető, sőt kimondottan kedvező összegeket mondtak. Megvenni tehát lehet hogy nem olcsó egy ilyen motort – de a fenntartása már annak ígérkezik.
A beszerzés viszont tényleg férfias tétel így elsőre: a tesztelt motor új ára öt és fél millió – a Lusso változat pedig további bő nyolcszázezret kóstál. Csak hogy tisztán láss: utóbbi tartalmazza a markolatfűtést, a műszerfalba épített GPS-t, az oldaldobozokat és az elektronikusan állítható félaktív felfüggesztést. Amelyet szintén bluetooth kapcsolaton keresztül, a telefonodról állítgathatsz be úri kedved szerint.
Vagyis egy olyan egyedülállóan magas színvonalú prémium terméket kapsz, amelyhez hasonló roppant kevés gyártó palettáján található. Sőt, ilyen tulajdonképpen sehol nem létezik – mert ezzel a múlttal, hagyománnyal, tudással megalkotott ennyire igényes motorod, amelynek garantáltan mindenki a csodájára fog járni és amely ennyi élménnyel fog megajándékozni, máshonnan nem lesz. Mivel pedig a márkának van hazai vezérképviselete és hivatalos forgalmazója is (akitől kaptuk a tesztmotort is), normális, teljes körű garanciával juthatsz hozzá egy ilyen csodához. Mert az MV Agusta Turismo Veloce 800 az: egy igazi csoda a mai tömegtermeléstől elrontott világunkban.
Folytassuk a pontozással (kiugróan magas lesz az összesített eredmény!) és a kategóriánkénti szöveges értékeléssel. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »