Az előző oldalon vázolt élményeket persze csak egy jó futóművel együtt lehet átélni. A mérnökök valóban úgy állították össze a csomagot, hogy ne kelljen megalkudni ezen a téren sem. Elöl két Marzocchi teleszkópot találunk, amelyeken az összes rugózási paramétert testre szabhatod egy csavarhúzó segítségével. A villaszög meredek, az utánfutás 108 milliméter. A 160 milliméteres rugóúttal rendelkező egységek gyári hangolása elég jó összhangot teremt a feszes sportosság és a viselhető kényelem között – de azért a fő vadászterületet Nyugat-Európa úthálózata adja, nem a Vadkelet kátyútengere.
Hátul egy Sachs központi rugóstag aranylik a motor hasa alatt, amelynek szintén minden funkcióját magunkra állíthatjuk. Az előfeszítést egy kézi tekerentyűvel oldalról – a többihez persze megint kell a csavarhúzó. Ez is kiválóan teszi a dolgát, és ami a legfontosabb: teljes összhangban van az első telókkal. Semmilyen diszharmóniát nem érzel: egészen kényelmesen suhansz át a gyengébb aszfalton is, az ívtartás a felgyűrődéseken sem szenved csorbát. Itt 165 milli a mozgási tartomány – nem egy túraenduro, de a Turismo Veloce nem is terepmotor!
Mindössze két negatívumot tudok megemlíteni a rugózás terén. Egyrészt a sportos vezethetőség miatt meredekre vett villaszög – és vélhetően az egész geometria – miatt a kanyarban való belefékezésre (vagyis az első fék intenzívebb “csipkedésére”) elég érzékeny: ilyenkor erős felegyenesedési hajlam jelentkezik. Vagyis a motor azonnal áll vigyázzba és felejt el kanyarodni. Szóval ilyet nem csinálunk a nyergében… A másik valószínűleg ugyanezen okokból autópályán, a kamionok turbulens légáramainak elérésekor nagyobb tempónál jelentkező kis fokú imbolygás és szitálás – utóbbi is legfeljebb ijesztő, mint veszélyes jelenség.
A Turismo Veloce műszerfala elsőre egy komoly tanulást igénylő számítógép kijelzőjének tűnik – de nem az. Az öt colos színes TFT valóban mindent megjelenít, amire motoron szükségünk lehet – és annál még sokkal többet is! Látunk rajta üzemmódot, hűtőfolyadék szintet, üzemanyag-tank telítettséget, fordulatszámot, váltófokozatot, sebességet, időórát- és dátumot, kilométerszámlálót, ABS és TCS állapotot, no meg alul egy komplett menüt, amelyben mindent megnézhetünk és beállíthatunk.
Mindehhez azonban nem kell millió kapcsolóval bíbelődnünk. Az indítógomb járó motor mellett már motortérkép-állítóként működik, a bal hüvelykujjunknál levő egyetlen billenő-nyomó kapcsolóval pedig az összes többit elérjük és módosíthatjuk. Az egész tök logikusan működik és valami káprázatosan felhasználóbarát! Ja, azt az apróságot is meg kell említenem, hogy szikrázó napsütésben is tökéletesen látható. Ráadásul láttatja is magát: például a fordulatszámmérő az éppen átlépett ezrest jelző számot megnagyítja, így segítve a leolvasást. Sose érted meg, hogy lehet ilyen jó!
Ide kapcsolódva említsük meg még a bluetooth rendszert is. Ez összekapcsolódik a telefonoddal, a bukósisakoddal – és az utasodéval is. Így a hívásaid paraméterei a műszerfalon jelennek meg, és a menüből tudod felvenni- és letenni azokat. A motoron keresztül tudtok kommunikálni is egymással. Sőt a Lusso (magasabb felszereltségű – szó szerint Luxus) változat esetében beépített GPS-t is tartalmaz, amelynek képét a műszerfal sarkában látod, hangutasításait pedig a fejvédődben hallod. Vagyis semmit nem kell már a kormányra szerelned – ezt hívhatjuk szolgáltatáscsomagnak, nem?
A motor bemutatásának utolsó oldalán jön a túraalkalmasság, de meglepődhetünk majd a karbantartási kötelezettségeken is. Érdemes tovább olvasni!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »