Attól a videótól, amit az Akrapovic kidobott nemhogy a szőr a hátamon, az alatta elfekvő szemölcs is vigyázzba vágja magát. Laza tiszteletadás ez korunk legdurvább motorjai előtt, jól ráérezve arra, hogy nem a méret a lényeg, hanem a hang. Az a bizonyos hang, amitől megborzongok, aminek a hallgatását képtelen vagyok abbahagyni, csak beakadt a lejátszás ebbe a videóba, mintha valmiképpen muszáj lenne újra és újra elindítanom. És hiába írtam arról pár napja, hogy az elektromos motorok korától félni nem kell, jó lesz. Ez a reklám úgy rúgott tökön a merev elképzeléseimmel és meggyőződéseimmel együtt, hogy menten attól koldultam.
A videóban gyönyörűen végigveszik korunk legdurvább gépeit és mindet szépen meg is szólaltatják. Szóval hangerőt feltekerni gyerekek, mindegy hogy valaki sornégy, vénégy, vagy kutyafüle párti, itt olvadozás lesz. Jó-jó, persze elismerem hogy a képi világ is lenyűgöző, de legyünk őszinték. Kit érdekel, amikor nyélgázon üvölt a Ducati 1299 Panigale? Nem is merem húzni nagyon az olvasó idegeit, itt a videó. Lássátok feleim szümtükkel!
Pedig nem is volt az olyan régen, hogy fura szemmel néztünk egy kis szlovén cégre, amikor mondták a haverjaink hogy mi van a motorjukon. Mi csak visszakérdeztünk, hogy akramicsoda? Aztán a kis hat fős cégecskéből egy nagy üzem lett, akik nem csak a titán alapú részletek kidolgozásában kerültek előkelő helyre, hanem például arra is megoldást kínálnak, ha a motoros szereti húzni a nyelét, de a lakótelepi garázsba már csendesen érkezne meg, hogy a fiatal anyukák ne gyilkos szemmel, inkább kacéran tekintsenek rá. Jobb is, ha Igor Akrapovic, a mester, a valamikori motorversenyző csak a kipufogók gyártásánál marad. Ha emlékszünk, akkor volt az úgy is, hogy elgurult a főnök gyógyszere, és bebizonyította, hogy mindenkinél csúnyább motort tud összelegózni.
Cimkék:
A tulaj kiszúrja, hogy a motorját éppen trombitának nézik, és megfújják. A vége egy kis torzsalkodás, ahol előkerül egy nunchaku. Lássuk!
Elolvasom »A kimondottan gyorsulási versenyzésre épített Kawasaki H2 szupersportmotor turbós erőforrása csúnyán megadta magát száguldás közben.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »