Hiába „csak” robogóról van szó, ehhez az eredményhez azért komoly abroncsokra volt szükség, egyet lehet tippelni, ki szállította azokat. Egy ilyen megmérettetésre nyilván a paletta csúcsából kell választani,így Diablo Rosso gumikat kapott a nem kicsit felpiszkált robesz.
Motorikusan a Bolognában tevékenykedő Malossi műhely erősítette meg a kis paripát. Kellett is a szakértelem, hiszen a különböző kategóriák megnyeréséhez több „setupra” is szükség volt, így naponta váltogattak az 50, 85 és a 100 köbcentis hengerűrtartalmak között. A beállításokhoz a kétüteműek egyik zsenije, Jörg Möller asszisztált, az egyedi festés pedig Aldo Drudi kézügyességét dicséri. Az elvetemült „Bolognából Bonnevillebe” projekt zakkant kitalálója, Fabio Fazi kezdte a rekordkísérletet az 50 köbcentis kategóriában, Augusztus 27-én lazán be is állított két új rekordot. A Benelli Club büszke tagja egy kilométeres távon 114.823 km/h sebességet ért el, egy mérföldön pedig 114.737-tel repesztett. Ezek átlagolt sebességek, mindkét irányba számolva. Fabio teljesen meg volt elégedve a teljesítménnyel, jövőre cél a saját rekordjuk megdöntése.
A következő négy rekordkísérletet augusztus 30-án tartották, az elkövető pedig az egykori WSBK és olasz SBK versenyző, Mauro Sanchini volt. Miután végzett egy silverstone-i verseny szakkommentálásával, egyből repülőre szállt. Amíg az atlanti óceán felett repkedett, a Malossi technikusai összelőtték a 85 és a 100 köbcentis blokkokat, hogy az olasznak már csak a gázt kelljen húzni. Érzelem-dúsra sikerült a találkozás, hiszen Mauro a Malossinál kezdte versenyzői karrierjét, méghozzá robogókkal. Most sem tökölt sokat, négy új rekordot lőtt be: a 85-ös blokkal egy kilométeren 133.002 km/h, egy mérföldön pedig 132.668 km/h lett az átlagolt legnagyobb sebesség. A 100-as blokkal elért eredmények pedig így alakultak: egy kilométeren 142.088 km/h, egy mérföldön pedig 141.914 km/h jelentette az új csúcsot.
A program végén mindenki módfelett boldog volt, kiváltképp a Pirelli. Elvégre nem rossz reklám egy terméknek, ha olasz motoros legendák hat darab gyorsasági rekordot állítanak fel egy robogóval, nemde?
Cimkék:
A Benelli hazai képviselete nyílt tesztnapot szervez ma délelőtt Szentendrén. Néhány gépüket akár személyesen is megismerheted!
Elolvasom »A Yamaha Fazer az európai fülnek is jól csengő név. Ezúttal azonban egy speciálisan indiai igényegre hangolt változatot indítanak útjára.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »