Nyilván az a lényeg, hogy mindenki megúszta (majdnem) épségben, de nézzük a bukás anyagi részét. Volt egy gyári állapotú Honda CBR 600 F Sport motorom, gyári idomokkal, ha minden igaz sérülés nélkül. Most van egy összetört fejidom, alatta egy meghajlott tartó konzol, egy széttört fényszóró, deformálódott és megtört jobb oldali idom, elhajlott fékpedál, de se a benzin tank, se a farokidom nem úszta meg. A kormány végsúly csavarostul elhajlott. Mindkét tükröm letört, a jobbos index természetesen szintén kuka. Fura, de már repülés közben is arra gondoltam, hogy na, a motor szegény mit fog kapni. A vétkesnek nyilván nincs felelősségbiztosítása, a kötelezőm meg ugye csak a másnak okozott kárt téríti. Akkor most mi lesz? Polgári per? Keressem meg szerencsétlent, és követeljem a pénzem? Hivatalos szervizben félmilliónál olcsóbb javítási költséget butaság remélni, ennek még aznap utánajártam. Marad hát az egyetlen út: bontott alkatrészek, illetve profi műanyag hegesztő keresése, majd javítás saját zsebből. Tavaszra csak újra motor lesz belőle.
Természetesen a jogi lehetőségeimet szakértőtől kérdeztem meg: megkerestem a Motoros Érdekvédelmi Egyesület ügyvédjét, ahonnan szinte azonnal meg is érkezett a válasz.
“Egyértelműnek tűnik az eset, miszerint a kerékpáros hibázott. Ha rendőrök is voltak a helyszínen, akkor meg fogják indítani a szabálysértési eljárást, melynek eredményeképpen vélhetően a kerékpárost nevezik meg felelősnek. Ebben az esetben a motoros a kerékpárostól kérheti a károk megtérítését. Amennyiben a kerékpárosnak volt felelősségbiztosítása (a legtöbb lakásbiztosítás tartalmazza ezt az elemet), akkor a biztosítója fog helytállni helyette. A pontos javítási ajánlat beszerzése után kell küldeni a kerékpárosnak egy felszólító levelet, kérve, hogy térítse meg a kárt. Amikor ebbe a stádiumba kerül az ügy és nem akar fizetni a kerékpáros, akkor lesz szükség jogi segítségre.”
Mivel azóta kiderült, hogy a biciklisem valóban olyan helyen és körülmények között él, hogy a lakásbiztosítás megléte teljesen kizárt, illetve anyagi helyzete olyan, hogy tőle bármit követelni nagyjából totálisan értelmetlen, ezt a vonalat buktam: marad a motor saját erős helyreállítása.
Legelőször is az, hogy mindig viseljetek rendes felszerelést. Én bőrben voltam és elég jól vizsgázott a felszerelés. A dzseki válla kapott kicsit, a nadrágnak semmi baja, gondolom a térdkoptató ért le először. Kesztyűből új kell, de legalább tette a dolgát. A legjobban talán a két hónapja vásárolt HJC sisakom sajnálom, de mivel nem azzal csapódtam be, egy minőségi festés plusz lakkozás után remélem megmarad a gyári kinézete.
Az ember ilyenkor mindig belegondol, hogy mit tehetett volna másképp. Ha két perccel korábban vagy később érkezek, ha nem nézek el egy körforgót, ha egy lámpa megfogott volna… Akkor nem írnám ezeket a sorokat. Utólag persze könnyű okosnak lenni, de magamat semmiképp sem tartom hibásnak a történtek miatt. Igen, az anyagi kár jelentős, de sokkal rosszabban is végződhetett volna a dolog. Unalomig ismert mondás, miszerint kétféle motoros létezik: aki már esett, és aki esni fog. Én ezennel túl vagyok rajta, köszönöm szépen, több hasonlót nem kérek!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »