Két évvel ezelőtt csak tátotta a száját a szakmai közönség, amikor a Honda bemutatta az X-ADV névre keresztelt robogóba oltott terepes masinát. Aztán volt szerencsénk alaposan tesztelni is ezt a járgányt – komolyan meglepődtünk a képességein és a használhatóságán. Nem volt ez másként szerte a világon: mindenhol kitörő lelkesedéssel fogadták a furcsa szerzetet. Ezen a sikeren felbuzdulva most a Kymco is bedobta a köztudatba a saját átiratát. Eddig egyeduralkodónak tűnt az X-ADV az általa teremtett kategóriában, ám most a tajvani gyártó is hasítana egy kis szeletet ebből a szegmensből.
Ennél azért egy kicsit többre van szükség egy könnyű terepen is jól használható gépnél, annak ellenére, hogy az elmúlt évtized erről szólt. A marketing osztály szépen lassan kiölte a valódi terepes használatra is alkalmas gépeket, hogy aztán némi dumával olyan járgányokat illessenek a túra-enduro jelzővel, amelyek valójában alkalmatlanok az efféle felhasználásra. Szerencsére az utóbbi években kezd helyre állni a rend és valódi képességekkel bíró motorok is születnek a kategóriában.
Ez a Kymco persze nem ilyen, egyelőre még csak koncepció. Egy olyan tervezet, amely alapján úgy tűnik, a tajvaniak nem vették észre, hogy nem a csőrtől lesz valami terepmotor. Alapnak az AK550 jelölésű nagyrobogójukat vették. A képek alapján egy kicsit megemelték a hasmagasságot némi plusz rugóúttal és átdolgozták az ülést. A guruló kanapé jelleg persze így is megmaradt és közel sem tűnik olyan extrémnek, mint a Honda X-ADV.
A tanulmánynak a C-Series nevet adták és egyelőre csak annyit tudni, hogy egy 550 köbcentis erőforrás dolgozik majd benne 53 lóerővel. Sikeresebb lenne az ötlet, ha pár lóerőt feláldoztak volna a csúcsteljesítményből, így még beleférhetne az A2-es jogosítvány kategóriába – így csak korlátlan jogsival lesz vezethető a masina. Várhatóan az EICMA-n láthatjuk majd először élőben a Kymco “terep” robogóját.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »