Z900RS. Így magyarul, ahogyan mi hívni fogjuk a Kawasaki 2018-ra betervezett heritage osztályú cirkálóját, akár még nyelvtörőnek is elmenne. Nem irigylem a leendő tulajokat, akiknek odaszegezik a kérdést két Krúdy-fröccs után: neked milyen motorod van? Pedig úgy néz ki, hogy megéri majd egy kicsit szenvedni a kimondásával. Esetleg a tükör előtt gyakorolni vásárlás előtt. Ugyanis a Z1 vonalait idéző új jövevény igazán gusztusos darab lesz.
A Kawasaki Z900 már így is a régi iskolát követi, ahol nem a bazári extrák, hanem maga a motor számít. „Csak” egy jól eltalált naked bike, aminek a blokkja is szerethető. A 950 köbcentis, 125 lóerős sornégyest sokan kedvelik, a hozzácsapott Z1-es küllem pedig szintén egészen biztosan sokak szívét meg fogja dobbantani. Árkategóriájában is feltételezhetjük, hogy az alapmodell 3 milliós árához fog konvergálni az RS, ami bár a magyar fizetéseknek még mindig nem kevés, de azért nem is elrugaszkodott.
A Kawasaki Z1 egy sornégyes, levegő hűtéses motor volt, amit 1972-ben mutatott be a gyár az után, hogy előtte három évvel a Honda elég komoly sikereket elérve dobta piacra a Honda CB750-et. Hírnevét pedig azzal alapozta meg, hogy sorban nyerte a 24 órás megbízhatósági versenyeket, beállítva új FIM és AMA rekordot, de a daytonai pályán is kimosta mindenkinek a száját egy laza 176.44 kilométer/órás átlagsebességet hozó körrel. Ha pedig már ott voltak, akkor Yvon Duhamel egy Yoshimura tuningos változattal be is állított egy időre egy körrekordot. Emellett pedig azt tudta, hogy szívdöglesztően jól nézett ki, és az első Mad Max film főgonosza, Wez is egy átalakított Z1-el hozta a szívbajt a környezetére.
Cimkék:
A közlekedésben az agresszív viselkedésnek elvileg nincs helye. Mégis rendszeresen előfordul az utakon. Erre látunk egy igazi elrettentő példát.
Elolvasom »Nagy, szexi, dögös, amerikai vadállat a közepén egy v2-es csühögővel, és nem Harley. Na mi az? Az Indian, aki bemutatja a 2018-as Scout Bobbert.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »