Az MX2-nél aligha létezik nehezebb és kiélezettebb versenysorozat a motorsport világában. Minden egyes kanyarért és tizedmásodpercért kőkemény csata zajlik, a gépeknek pedig elképesztő terhelést kell elviselnie. Nos, itt edződött és vált tökéletes fegyverré a legendás Honda CRF250R. Ez a modell több évtizedes fejlesztés eredménye, 2018-as átirata pedig hatalmasat lép előre. A CRF450R-től átvett, hetedik generációs, optimalizált geometriájú váznak, a Showa felfüggesztésnek és a vadonatúj, DOHC-vezérlésű motornak köszönhetően minden adott a sikerhez. Nézzük a részleteket!
Mr. Mikio Uchiyama, a 2018-as CRF250R projektvezetője ezt mondta: “Teljesen átterveztük a CRF250R-t, így dinamikusabbá és erősebbé vált. Páratlan gyorsulása révén már az első kanyar előtt az élre törhet és könnyedén megtartja pozícióját a teljes verseny során. Kimagasló teljesítményét a vadonatúj, DOHC-vezérlésű Unicam motornak köszönheti, ami nemcsak erősebb lett a korábbi hajtóműnél, hanem maximális fordulatszáma is magasabb. Ehhez társul a CRF450R váza és futóműve, biztos irányítást és tapadást garantálva mindig, minden körülmények között. A típus kidolgozásában a HRC szakemberei is aktívan részt vettek, nélkülük aligha lehetett volna ilyen tartós, kezes és versenyképes a CRF250R 2018-as változata.”
A DOHC-vezérlésű motor jellemzője, hogy a furatátmérő nagyobb, mint a lökethossz, ezt fejelték meg a Honda mérnökei a nagyobb szelepekkel és az optimalizált szívócsővel, valamint leömlővel. Ezzel a motorkonstrukcióval 9 százalékkal nagyobb csúcsteljesítményt sikerült elérni, ráadásul a használható fordulatszám-tartomány is jelentősen nőtt, főként a felső régióban.
A kiváló szereplés érdekében az új CRF250R megkapta a 450-es testvér új, tömeg-középpontosított vázát, ami kedvezőbb geometriával és hihetetlenül alacsony tömegközépponttal segíti a pilótát a futamok során. Komoly előrelépést jelent az acélrugós első villa is, ami minden paraméterében állítható, akárcsak a CRF450R esetében. A korábbi, levegős Showa SFF-TAC-Air első villát 49 milliméteres belsőcső-átmérőjű, tekercsrugós Showa USD teleszkóppár váltotta. Ez teljesen új fejlesztés, a korábbi 48-as villa továbbfejlesztett változata – elsőként tavaly, a CRF450R-ben találkozhattak vele a vásárlók.
Szintén a CRF450R-t idézi az aerodinamikailag hatékony, kifinomult megjelenésű idomzat, melynek legfőbb ismérve, hogy a talajon és a levegőben is szabad mozgást enged a pilótának. A karcmentes grafika már csak hab a tortán, miként az alapfelszereltség részeként kínált önindító is. A berúgókart kiváltó villanymotor “egyirányú” tengelykapcsolót és nyomatékhatárolós áttételt kapott, a működéséhez szükséges energiát 0,65 kilós lítium-ion akkumulátor biztosítja. Az egész szerkezet csupán egy kilóval (!) növelte a motor súlyát – ezt sem igazán érezni, ugyanis a lehető legközelebb került a tömegközépponthoz. Az egész CRF250R 108,1 kilogrammot nyom a mérlegen – abban az esetben, ha a 6,3 literes titán tank teljesen tele van.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »