No és persze ott van a zajszint, amivel nem sok más gyártó tud versenybe szállni. Csupasz motoron szinte semmilyen zavaró frekvencia nem jut a fülünkbe, cserébe mondjuk a kipufogó dörmögését egészen szépen halljuk. A SCHUBERTH mérnökei szerint már nem tudják tovább fokozni ezen a téren a paletta eddigi tagjaihoz képest a tudományt – de talán ez nem is elvárás.
A németek – sok más gyártóhoz hasonlóan – hosszú évek óta kínálnak saját, beépíthető kommunikációs berendezést sisakjaikhoz. Hiszen egy túramotorosnak éppen olyan fontos a navigációt hallani, mint kommunikálni a többiekkel, vagy éppen zenével elviselhetővé tenni egy hosszú és gusztustalan autópályázást. A C4 ezen a téren is komolyat lépett előre: minden bukóba alapból be van építve a világon talán legjobbként számon tartott Sena alapegysége.
A fülhallgatók nyilván a fülünknél, a mikrofon viszont a homlokrészre – így szó szerint észrevehetetlen! Mivel pedig eleve így tervezték a holmit, a hiányzó egységek “beszerelése” tényleg egy két éves gyerek által is elérhető színvonalú. Ki kell pattintani két kis műanyag fedelet a tarkónál, az egyikbe betolni a vezérlőegységet, a másikba pedig az akksit – és utóbbira a fedelet is visszatenni. Ez után már csak tölteni és bekapcsolni kell! Brilliáns!
Mivel a tesztelt bukót is villámgyorsan felvérteztük a szükséges elektronikákkal, logikusan ki is kellett próbálni. Hogy ez miként sikerült, azt a videóban pontosan halljátok – ugyanis a menet közbeni dumálást végig telefonon keresztül vettük. Szerintem meggyőző.
Ami valóban világszínvonalú termék, azt nem szokták olcsón mérni. Ez az élet minden területén így van – a SCHUBERTH esetében is elterjedt jelző a motorosok között a “drága”. Holott nem az, csak annyiba kerül, amennyit ér. Aki próbált már ilyen márkájú fejvédőt, az pontosan tudja ezt – sőt, aki megteheti, hogy ilyenben motorozzon, annak többnyire az is van a fején. A C4 annyival kerül többe a C3-nál, amennyi az alapból beépített kommunikációs egység felára – így gyakorlatilag pariban vannak.
Hogy kinek ajánlható, az már nehezebb kérdés, ahogy az is: én melyikre szavaznék a cég hasonló, és mostantól párhuzamosan kapható sisakjai közül. Erre csak a személyes ízlés, no meg a saját menetpróba adhat választ. De bízzunk benne, hogy a C4 olyan motorosokat is elér majd, akik eddig a stílusa vagy éppen kobakjukhoz nem passzoló formája miatt nem vettek C3-at. És akkor ők is megtudják, milyen a csend birodalma…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »