A Honda nagyon komoly csapattal tért vissza ebben az évben az utcai versenyzés világába. A 23-szoros TT-győztes legenda, John McGuinness mellé Guy Martint is leszerződtették – így komoly győzelmi esélyesnek számítottak. Az egészből aztán nem lett semmi, hiszen McGuinness a felkészülési versenynek is szánt North West 200 edzésén a borzasztóan gyors Primrose Hill kanyarban brutálisan nagyot bukott. A korábban az észak-írországi viadalt is hatszor megnyerő 45 éves pilóta jobb sípcsont- és szárkapocscsont töréseket szenvedett és rehabilitációja tönkre is tette a 2017-es versenyévadját.
Már a baleset után pletykáltak róla, hogy a Honda CBR1000RR SP2 műszaki hibája okozta a bajt. Ezt erősítette az is, hogy némileg hasonló bukása után Guy Martin az idei Isle of Man TT-t adta fel. Ott Martin arról beszélt, hogy üreset váltott a motor. Ő ugyan nem sérült meg komolyan, de a technika gyengeségére hivatkozva mégis visszalépett a megmérettetéstől.
Ugyan John McGuinness balesete 2,5 hónapja volt, a Honda hivatalos sajtóközleményére mostanáig kellett várni. Ennek az oka sem titok: a bukásban annyira súlyosan megsérült a Fireblade vezérlő elektronikája, hogy nem tudták simán kinyerni belőle az adatokat. Visszaküldték hát az ECU-t a gyártóhoz Kínába, ahol végül csak kiolvastak belőle minden szükséges adatot. Az eredmény sajnos lesújtó.
“Az elektronika hibája teljesen váratlanul képes volt gázfröccsöt adni az erőforrásnak.” – mondta el Jonny Twelvetrees csapatfőnök – “Újraírtuk a szoftvert, amelyet már több mint ötezer kilométeren át teszteltünk – azóta semmilyen rendellenes működést nem produkált. A Slovakia Ringen rendezett Endurance VB futamon pedig már dobogóra is álltunk a motorral!”
A dologban kétségkívül pozitív, hogy a csapat őszintén beleállt a helyzetbe és vállalta hibáját. Ahogy az is, hogy mára kijavították azt. Hogy mindez mennyire vigasztalja John McGuinness-t, arról egyelőre nem érkezett hír…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »