A készüléket végül nem csatlakoztattam fixen a motorom akkujára, mert macerás lett volna egyik nap be-, két nap múlva pedig kikötni. Így a szivargyújtó + USB kábel kombót választottam, ami teljesen megfelelt erre a rövid időre. A túra útvonalát előre megkaptam. Egyrészt a teszt miatt, másrészről mivel az utánfutó szerepét kaptam, nem lett volna jó, ha eltévedek. Bár sikerült két helyen is kicsit túlfutnom a lekanyarodásokon, de a motoros ugye jobban teszi, ha előre néz és nem a navit bámulja… szóval ez szerintem belefért.
Kőszegig mind a két navit használtam, itt csak a szállás címét adtam meg. Nagy problémát nem jelentett a készüléknek, hiszen szinte végig gyorsforgalmi úton kellett mennem. Természetesen beállítható az is, hogy tervezésnél kihagyja az autópályákat, fizetős utakat. Odafelé volt időm kipróbálni az egyik legfontosabb dolgot, vagy inkább elvárást, mégpedig hogy hogyan látszódik a képernyő ha rásüt a nap. Ez sajnos nem igazán az erőssége, de ha kicsit elmozdítjuk a fejünket, már nem zavaró. Ebben számomra még mindig a Garminom az etalon – viszont a képernyő élessége és felbontása messze nem hasonlítható ahhoz, amit a TomTom Rider 400 kínál.
A túra útvonalát gpx fájba konvertáltam az ITN Converterrel, amit érdekes módon a TomTomnál nem a készülékre kell direktben feltölteni. A mydrive.tomtom.com oldalon beregisztrálva tudjuk a profilunkban elhelyezni. A navit bluetooth-szal a telefonommal összekötve pillanatok alatt szinkronizálható a profil, így pedig az előre megtervezett útvonalak is megjelennek a készüléken, csakúgy mint a saját POI-k.
A meglepetés este ért. Az első nap 76, a második 121 útvonalpontot tartalmazott, amit már indulás előtt feltöltöttem mind a két készülékre. Az útvonal betöltésekor a Garminon közölte hogy 50 útvonalpontnál többet tartalmazó útvonalat ő nem hajlandó végignavigálni. Ez volt az a pont, ahol a TomTom Rider már nem csak tesztkészülékként funkcionált, hanem szó szerint már csak az alapján tudtam rendesen végigmenni. Jó-jó, tudom nálam volt a papír alapú itiner, amit használtam is, de azért mégis… Arra vonatkozóan nem találtam infót, hogy a TomTom-nál mi a felső határ az útvonalpontokat illetően, de ez egy szép nagy piros pontot ért nálam.
Az Onroad.hu48h túra két napja alatt a Rider 400 zökkenőmentesen tette a dolgát. Nagyon meg voltam vele elégedve: a képernyő jól olvasható és nagyon informatív, a szokásos dolgok mellett (hátralévő idő- és kilométer, érkezési idő) a kép jobb oldalán az indulási- és az érkezési helyek közötti fontosabb pontokat is jelöli. Ilyenek például a benzinkutak.
Csináltam egy záróképet, miután hazajöttem. 1’328,9 kilométert sikerült megtennem a TomTom Rider 400 segítségével. Megmondom őszintén, elég magas elvárásaim voltak, és úgy érzem, sikeresen vette a lécet. Amikor csomagoltam vissza a dobozba, el is döntöttem hogy a következő navim biztosan ilyen lesz. Sajnos az offroad navigálást nem tudtam kipróbálni, de ahogy láttam a térképen megtalálható utakat, a TomTom leginkább aszfaltos felhasználásra való. Oda viszont kiváló, mindenkinek csak ajánlani tudom.
Több olyan funkciója is van, amelyek élvezetesebbé teszik a túrázást, ezeket sajnos a konkrét, előre és részletesen megtervezett útvonal miatt nem volt lehetőségem tesztelni, de a következő alkalommal mindenképpen kipróbálom őket. Ezek kimondottan a motorosok élvezetes túrázását segítik: nem kell a számítógépen az utolsó részletekig megrajzolnom, merre akarok menni, hogy elég kanyargós legyen az út – ezt a TomTom megteszi helyettem.
Ezúton köszönjük a támogatást és az teszt engedélyezését a TomTom magyarországi képviseletének, illetve az R.A.Trade Kft-nek, hogy a készüléket a rendelkezésünkre bocsátotta.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »