BMW R nineT Pure ABS 2017 | |||
Maximum | Elért pontszám | Összefoglalás | |
Erőforrás |
Amit a Pure-ból lefaragtak, az nem a motorblokknál tették. A boxer méltán szerzett rengeteg rajongót, egyenletesen és finoman húz. A lepontozás abszolút a szubjektív véleményem tükrözi: nekem nem sikerült megszoknom a vibráció irányát, és a hirtelen gáznál jelentkező, kiszámítható dülöngélést sem sikerült megkedvelnem.
|
||
Teljesítmény | 5 | 5 | |
Nyomaték | 5 | 5 | |
Gázreakció | 10 | 10 | |
Rugalmasság | 10 | 9 | |
Vibráció | 5 | 3 | |
Akusztika | 5 | 4 | |
Erőátvitel | 10 | 8 | |
Összesen | 50 | 44 | |
Futómű |
Ahol viszont leginkább tetten érhető a spórolás, az a futómű, igaz, nem rossz értelemben. Rendesen teszi a dolgát, egyedül a pozitív úthibákat nem tolerálja. Nem bólogat, nem pumpál a kanyarokban, kanyargós úton ugyanolyan élvezetes, mint amikor egyenesben húzza neki az ember.
|
||
Állíthatóság elöl | 5 | 0 | |
Állíthatóság hátul | 5 | 3 | |
Egyenesfutás | 10 | 10 | |
Kanyarstabilitás | 10 | 9 | |
Komfort | 10 | 4 | |
Összesen | 40 | 26 | |
Biztonság |
Ha az “ős” R nineT-n radiális fékek vannak, akkor legyen az a 10, így értelemszerűen csak 9-et kaphat. Mindenhol jó hatásfokkal dolgozott, jól adagolhatóan, plusz pont, hogy az ABS ki is kapcsolható! A nyomaték miatt száraz úton is el tud kaparni, ahol a kipörgésgátló közbeavatkozik.
|
||
Fék hatásfok | 10 | 9 | |
Fék adagolhatósága | 10 | 9 | |
Felegyenesedési hajlam | 5 | 4 | |
ABS működése | 5 | 5 | |
Elektronikus menetstabilizálás | 5 | 4 | |
Összesen | 35 | 31 | |
Mindennapi használat |
A stílus-motorokhoz képest a BMW R nineT Pure egy személlyel tökéletesen alkalmas a mindennapos használatra. Hosszú túrákra – főleg utassal – nem ezzel fogunk elindulni, de egy kávézás Esztergomban vagy a Balaton partján bármikor kivitelezhető. Az utasnak nincs túl nagy helye, viszont akkor is fel akar ülni. Engedjük meg, tegye! 🙂 A tank nagyobbnak látszik, mint amekkora, amikor az embert elkapja a gépszíj, könnyen zuhan a képzeletbeli üzemanyagszint-kijelző. Már ha lenne.
|
||
Kényelem vezető | 10 | 7 | |
Kényelem utas | 5 | 2 | |
Szélvédelem | 5 | 0 | |
Pakolhatóság | 5 | 1 | |
Terhelhetőség | 5 | 4 | |
Világítás | 5 | 4 | |
Felszereltség | 5 | 3 | |
Hatótávolság | 5 | 3 | |
Kidolgozási minőség | 5 | 5 | |
Karbantartás | 5 | 5 | |
Összesen | 55 | 34 | |
Költségek |
A R nineT Pure csak az őséhez képest olcsó, a kidolgozás minőségét, a márkanevet, a stílust mind beleárazta a BMW. De ez valahogy így van rendjén, nem tömegcikk, nem fog lépten-nyomon szembe jönni.
|
||
Ár | 10 | 6 | |
Fogyasztás | 5 | 3 | |
Fenntartás | 5 | 4 | |
Összesen | 20 | 13 | |
Mindösszesen | 200 | 148 |
Már csak a részletes műszaki adatok vannak hátra. Lapozz egy utolsót!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »