Például kezdjük a hidraulikus kuplunggal. Ilyen jót én rövid motoros pályafutásom alatt még sosem markoltam! Nem az az egyujjas puhaság, van egy határozott visszajelzése, de mégsem csuklózsibbasztóan kemény, határozottan érezhető nyomásponttal. Vagy ugyanez elmondható a bowdenes gázkarról. Nagyon jó a visszahúzás ellen-ereje, miközben sebészi pontossággal adagolható a késlekedés legkisebb jele nélkül. Mindkettő nagyban hozzájárul, hogy valóban élvezzük a csapatást és a hétköznapi használatot egyaránt.
Mindenképpen kiemelt helyet érdemel a képzeletbeli „ez tetszett” listán a kipufogó által kiadott hang, ami olyan, mintha egy komplett rezesbandát vinnénk a hátsó ülésen. Ércesen zengő tónusaiból sebesség, fokozat és gázfröccs függvényében előcsalogatható a trombita, a harsona, vagy akár a tuba is. Motorfékes lassulásnál pedig olyat képes durrogni, hogy akaratlanul is körbenéztem, hogy hol jön ez a fasza csávó, majd néhány pillanat múlva rádöbbentem, hogy most rajtam van ez a sapka. Simán el bírom képzelni, hogy valaki csak azért fogja megvenni a Pure-t, hogy terápiás céllal egy stressztől befeszült nap után elmenjen egy közepes karikára, és ott ezzel a szimfóniával simogassa ki az idegeit.
Ahhoz, hogy menet közben jól érezzük magunkat, kevés lesz a nagymacskaként megugró blokk és annak dorombolása. Ugyanilyen fontos, hogy az úton rajta is maradjunk, ebben pedig a „butított” futóművel is remeket alkot az R nineT Pure. A hátuljáról felesleges áradozni, a Paralever hátsó felfüggesztés hozza a tőle elvártat. Az eleje – sajnos az „igazi” R nineT-vel nem mentem, ezért nincs összehasonlítási alapom – kemény, de általános használatra jó hangolású. Egyedül az egy centinél nagyobb pozitív úthibák ütnek vissza, azok viszont durván. Közben az ennél kisebbeket szépen elsimítja, a csatornafedőket szinte figyelmen kívül hagyja. Intenzívebb fékezéskor pedig szépen visszatámaszt, nem bólint akkorát mint egy hintaló. Az első-hátsó futómű összhanggal még a hullámos utakon is szinte siklunk a föld felett, egyenesben, kanyarban is precízen arra megy, amerre elképzeltük. De hát ezt is várjuk ennyi pénzért egy BMW-től, nemdebár?
Jóságos a fék is, kár túlragozni. Az elöl található dupla tárcsa meggyőzően lassít az állítható fékkaron keresztül, szokás szerint a hátsó ABS-t könnyebb munkára bírni az iparművészeti múzeumba illő pedálon keresztül. Apropó, ABS: ha valaki csúszkálni szeretne, a bal hüvelykujjával ezt a segédet egy mozdulattal ki is kapcsolhatja.
Az ülés nem mondható keménynek, 805 milliméteres távolsága a talajtól még a rövidebb lábúaknak is megengedi, hogy teli talppal támaszkodjanak. A már említett órán belüli zsibbadás nem kizárt, hogy egyéni fizikai jellemzők miatt következett be. A lábtartó ideális, „klasszikus” helyen van, a térdszög nem bántóan hegyes. Nekem a térdem jellemzően előbb fárad el, mint a fenekem – itt nem éreztem ilyet. A kormány klasszikus elhelyezésű, elég széles, szóval ez lesz a szűk keresztmetszet a gépkocsisorok között, nem a két oldalra kilógó hengerfejek. A széles kormány előrébb és a túramotorokhoz szokott egyéneknek kicsit mélyebben található, ezért némileg előre kell dőlnünk és ráfeküdnünk a testünket büntetlenül érő menetszélre. Menetszelet meg igazán könnyű csinálni (lásd motorblokkról szól bekezdés), sőt valójában kívánatos is.
A megjelenésre sem lehet panasz. Az R nineT Pure kiállása markáns, a csajok sóvárogva, a pasik irigykedve bámultak. Akármennyire is jelzésértékű a hátsó ülés, 24-től 50+(!) éves korig akadtak rá jelentkezők az ellenkező nemből egy rövid karika erejéig. Az más kérés, hogy időszűke miatt nem tudtam ezeknek eleget tenni, de a visszajelzések egyértelműek volt. Ama bizonyos mágnes bizony még a Pure-ban is az alapfelszereltség részét képezi.
A BMW R nineT Pure esetében is igazolást nyert, amit a G310R esetében tapasztaltam. A német mérnökök precízen megtalálták azt az ultravékony határmezsgyét, ahol a kompromisszummentes minőség és az ésszerű költségek közös halmaza van. Kívánatos vonalakkal megrajzolt, ezernyi apró részlettel kényeztető, élvezetes gépről beszélhetünk, aminek a hétköznapi használat során ugyanannyi létjogosultsága van az utakon tartózkodni, mint az ünneplős, vagy a felhőtlenül élvezkedős pillanatokban. Amikor bő gázzal próbálunk lépést tartani a tovalibbenő tökéletes pillanattal. Azoknak, akik életre szóló barátságot kötnek a boxer sajátos vibrációjával, azoknak a Pure nem a „puritánt” fogja jelenteni hanem a „tisztát”. A motorozás tiszta, sallangmentes élvezetét.
Műszaki adatokért és értékelésért meg kell látogatnod a következő oldalt…
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Összehívtunk egy kötetlen beszélgetésre néhány olyan motorost, akik hónapok óta használják a Motoflywear szemüveget. Hasznos csevegés lett! (x)
Elolvasom »A MotoPartsShop.hu kínálatában megjelentek az Astone bukósisakok. Hatalmas választék és igen jó ár-érték arány jellemzi őket. Ismerkedjünk! (x)
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »