Amennyiben valaki napi szinten motorozik a városban, jó döntés beruházni egy félig nyitott sisakra. Gondoljuk végig: azt egyszerűbb fel- és levenni, valamint jobban szellőzik. Az állrész hiánya eltántoríthat pár embert, de a biztonság kérdéskörébe most ne menjünk bele. Azt viszont mindenképp el kell ismerni, hogy az ilyen stílusú bukósisak valóban kevesebb védelmet nyújt a gyakran szembejövő repülő ízeltlábúakkal szemben. Mai történetünk azonban ennél cifrább.
Ezzel feltehetőleg brazil motoros barátunk is tisztában volt, arra viszont nem számított, hogy pont az ő sisakjában fog letanyázni egy kaptárnyi méhecske. Nincs túl sok infó az esetről, annyit lehet tudni, hogy emberünk lerakta a motorját, a sisakot a kormányra akasztotta, majd indult dolgára. Mire visszaért, a váratlan potrohos vendégek már magukévá is nyilvánították szerencsétlen sisakját, ellenkezésnek teret nem engedve. Mivel mára már szinte mindenkinek van legalább egy vagy akár több telefonja, kép és videó is készült az esetről. Íme az egyik:
Főhősünk volt annyira bölcs, hogy nem állt neki egyedül elhessegeteni a fullánkos betolakodókat, így feltehetőleg megúszta csípések nélkül. Végül megérkezett a felmentősereg a tűzoltók személyében, akiknek sikerült eltávolítani a méheket a bukóból. A módszert nem ismerjük, de a sisakot azért remélhetőleg sikerült megmenteni. Bármi is vonzotta oda a rovarokat, reméljük, nem áll szándékukban visszatérni, mi pedig csak találgatni tudunk, hogy miért pont azt a sisakot választották kaptárnak.
Azért ebben a sztoriban is van némi tanulság: bármilyen bukósisakot választunk, ne hagyjuk a motoron, inkább vigyük magunkkal. Elvégre egyszerűbb azt a másfél kilót cipelni, mint egy kaptárt eltávolítani belőle a motorozás folytatása előtt, nem?
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Az Indian márkát a nagy cirkálókkal szoktuk összekötni. Pedig gyártottak ők 98 köbcentis kétütemű zsebmotort is ám. Ez volt a Papoose.
Elolvasom »Akármilyen nézeteltérésünk adódik közlekedőtársainkkal, azt nem a közúton kell lerendezni. A kakaskodás eredménye akár tömegbaleset is lehet.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »