A béléses cuccoknál arra kell figyelni, hogy a megfelelő szűkítési lehetőségek rendelkezésre álljanak. Ennek hiányában ugyanis amikor kivesszük a bélést, a protektorok könnyen elmozdulhatnak. Ebben szerencsére a Yokohama kabátja jelesre vizsgázik. Tépőzáras állítási lehetőséget találunk a mandzsettán, három fokozatban pedig patentokkal a felkaron. Fokozatmentes hevederes állítás van a deréknál, tépőzáras a csípőnél és érdekességképpen még a kabát belseje felől is találunk az alsó íven egy gumis megoldást. Protektorokkal a kritikusnak számító vállnál és könyöknél találkozunk, utóbbi elég hosszú, jóval túllóg az alkar közepén. Emellett találunk még protektor-előkészítéseket, amibe az Alpinestars puha szivacsot tesz. Természetesen van ilyen zseb a hátnál, ahova saját maga is kínál becsúsztatható protektort, de ha kivesszük a szivacsot, dönthetünk bármilyen ruha alatt viselt változat mellett is. Ami nagyon nem szokványos, hogy a mellkasnál is találunk védelmi vonalat, amiben szintén ott van alapból a lukakkal ellátott szivacs.
Videónkból részletesen megismerheted a Yokohama tulajdonságait
Zsebek tekintetében nem kínál annyi lehetőséget, mint egy horgászmellény, de ami szükséges, azt magunknál tarthatjuk. Kivétel nélkül az összes kívülről elérhető zseb vízálló cipzárral van felszerelve. Kettő külső zsebet találunk, egyet pedig kabát cipzárjának lehúzása után a mellkas magasságában, ahová Napóleon is el szereti rejteni a laposüveget. Utóbbi meglehetősen nagy és mély, ha a telefonunkat tennénk ide, biztos, hogy bármelyik ma kapható tepsi elfér itt. Ráadásul a Drystar védelme alatt ez a zseb külön is vízálló anyagból van kialakítva. A külső kabáton és a termobélésen is találunk 2-2 belső zsebet derékmagasságban. Összességében tehát amit mindenképp magunknál szeretnénk tartani, az betuszkolható a kabátba.
Ami a kétrétegűség mellett iszonyatosan tetszett, hogy a béléssel nem kell külön kört futni öltözéskor, csak a külső kabát cipzárját kell felhúzni, és már indulhatunk is. A bélés amúgy nagyon gyorsan ki-be tehető, bár nem volt farkasordító hideg, de bátran bevállaltam volna egy 5-7 fokos reggelt is. Amikor pedig ki volt szedve, a 16 fokban nem volt fullasztóan meleg az egy helyben ácsorgás sem. Ezt elég sokat tesztelhettem, mivel egy videó felvétele nem megy egyik pillanatról a másikra.
Amikor végre motorra pattantam, a termobéléssel egyértelműen melegem volt a március végi tavaszban. A következő körben a bélést kivéve kifejezetten kellemes volt a hőérzet, így elérkezettnek láttam az időt a szellőzés kipróbálására. A szellőzőzsebeket a kabáton vállmagasságban elöl és hátul találjuk, valamint a becsatolt mandzsetta mellett lehetőségünk van majdnem könyökig felhúzni a kabátujjon a cipzárt. Ilyenkor végre megcsodálhatjuk az anyag belső felére laminált Drystar membránt is. Mindent kicipzározva menet közben nem mondanám, hogy felkeményedtek a mellbimbóim a hidegtől. Araszolásnál szinte semmit nem éreztem. Nagyjából 40-50 kilométer/óra környékén viszont már beindult a ventilláció, a vénámnál és vállam felett éreztem a rajtam átfújó fuvallatokat. 30 fok környékén valószínűleg nem egy leányálom, a tartós nyári melegben egy teljesen hálós külön szett úgyis jobb megoldás.
A következő oldalon részletesen megnézzük a nadrágot és pálcát törünk. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »