Valószínűleg én lehetek az Esőisten. Amikor motorra ülök, akkor exponenciálisan megnő a környezetemben az égi áldás lehetősége. Nincs ebben semmi rosszakarat, a felhők csupán szeretnek a közelemben lenni és könnyeikkel kifejezni az irántam való hódolatukat. 2016-ban a teljes szezon több mint harmadában szemerkélő, csepegő, vagy szakadó esőben mentem. Pontosan ezért néhányan nem is hajlandóak velem motorozni – a barátaim pedig külön figyelmeztetnek, hogy mikor van motorozási moratórium, mert mondjuk kerti partit szerveznének, vagy hétvégén esküvőjük lesz. Eddig egy kivételével az összes tesztmotorral eláztam. Persze ennek is megvan a pozitív hozománya: sok hasznos tapasztalatot szereztem a rájuk szerelt gumik vizes tapadását illetően. A legdurvább az volt, amikor hiányos esőruha-szettel, Miskolctól Keszthelyig mentem szó szerint szakadó esőben. Mindezt október közepén, 10-12 fokos nappali csúcshőmérséklet mellett. Úgy megszívta magát a béléses ruhám, hogy nem volt olyan vállfa, ami elbírta volna a súlyát. Közben én meg úgy átfagytam, hogy amikor hazaérve a fürdőben levetkőztem egy forró zuhanyért… nos, sem a feleségem, sem én nem láttunk ilyet előtte. Ezért cuppantam rá a témára, amikor a Motostar szaküzlet jelezte: a kellemes március végi időjárásban megjárathatom kicsit az új fejlesztésű Alpinestars Yokohama túraruha-szettet.
A színfalak mögött nem csak játék és móka az élet… Az idei első tesztmotornak is jutott az égi áldásból
A Yokohama eltér a jelenleg divatos háromrétegű ruházati trendtől. A külső kabát – vízálló membrán – thermobélés hármasból csak kettőt találunk, mégsincs hiányérzetünk. A különlegessége az, hogy az Alpinestars saját fejlesztésű, Drystar lélegző-vízálló membránját közvetlenül a cordura réteg belső oldalára laminálják. Így csak annyi a dolgunk, hogy eldöntsük: fázunk-e vagy sem. Ennek megfelelően ugyanis vagy becipzározzuk a thermobélést, vagy a dobozban hagyjuk. Az igazi – és legnagyobb – előnye pedig az, hogy a nedvesség nem jut be a cordura réteg belsejébe. Így az nem szívja meg magát, ezért sokkal gyorsabban szárad és nem is nehezül el. Ugye, hogy ez úgy hangzik, mintha pont nekem találták volna ki?
Mint említettem, a tesztnél nem esett az eső – az én bánatomra és a Motostar örömére -, ezért ennek az ígéretnek az igazáról sajnos nem tudtunk meggyőződni. A ruha továbbra is új maradhatott, de a viselet, a hőkomfort és a szellőzés tekintetében a két órás szeánsz alatt sikerült alaposan kiismerni az Alpinestars Yokohama szettet. A ruhát a saját Honda CBF-em nyergében teszteltem. Ezt azért érzem fontosnak kiemelni, mert a hegyes térdszög és az enyhén előre dőlő felsőtest mellett egy csupasz motoron teljesen máshogy kapaszkodik az emberbe a szél, mint mondjuk egy Airstream plexivel felszerelt túraenduron.
Milyen volt felvenni? Mit tud? A következő oldalon a videóból is kiderül!
Cimkék:
A tavalyi SV650 teszt után kíváncsian vártam, mit tud majd az azonos blokkal szerelt Suzuki V-Strom 650 XT. Megérte várni?
Elolvasom »Motoros társunk kötött magára biztosítást. Mivel imád crossozni, többfélét is. Aztán amikor megtörtént a baj, a Protektor megszolgálta az árát! (x)
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »A Benneli régen várt csupasz párosa megérkezett: a Leoncino 800-at bemutatjuk, a Trail változatot pedig alaposan ki is próbáljuk.
Elolvasom »Tavaly év végén egy rendhagyó élő adással jelentkeztünk. Akkor nem terveztünk új műfajt hozni az Onroad.hu felületére - most mégis folytatjuk.
Elolvasom »