Iszonyatosan tetszik a Ducati Monster formája, hangja, egész lénye, de két dolog miatt az ésszerű érvek hátrasorolják a képzeletbeli listámon. Az első a málházhatóság. Egyszerűen bűnronda lenne egy topcase-zel (ami nálam alapigény, hogy ha valahova megérkezek, legalább a bukót és kesztyűt ne kelljen kézben tovább cipelnem). Az oldaldobozokat/táskákat nem is említve. Ezzel szemben a V-Strom 650 XT egyszerűen kívánja, hogy az ember csinos, szögletes dobozokkal szerelje fel – ha nem tetszene a gyártól extraként rendelhető, kicsit áramvonalasabb szett. A mágneses tanktáskám nem tapadt meg a benyúló műanyag elemek miatt, ide az évek óta trendként hódító tankgyűrűs darabokat érdemes választani.
A másik szempont az utas kényelme. Azzal, hogy megkapta az orr mellett a V-Strom 1000 teljes hátsó traktusát, ez igazán kényelmesre sikerült. Feljebb kerültek és jó fogásúak a kapaszkodók, a széles ülés és az alacsonyra helyezett lábtartók garantálják, hogy nem az utas nyavalygása miatt kell óránként megállni. Két 60 kiló alatti személlyel is kipróbáltattam, milyen hátul ülni. Mindketten vigyorogva szálltak le mögülem. Én is elégedett voltam: a vízszintes hátsó ülőlapról az utas nem csúszott rám. A Pusztaszeri úton, hegynek felfelé nem éreztem, hogy drámaian eltűnt volna a motorerő. A Csobánka felé megejtett tempós kanyargásban, és a városon belüli lassú haladás közben sem befolyásolta érdemben a futómű viselkedését a plusz terhelés.
Gyakorló naked motorosként a plexiket mindig zavarónak érzem, most sem volt másként. Kicsit túl olcsó húzásnak tűnt, hogy a kilenc milliméteres tartományban mozgatható gyári szélvédelem csak csavarokkal volt állítható. Nem volt kedvem átszerelgetni, de középállásban pontosan a szemöldökömre verte a menetszelet, ezzel nem kevés turbulens zajt okozott a bukómban.
Alapáras feature a műszerfalra biggyesztett széria 12V-os csatlakozó, amivel az okostelefonok és a GPS-ek táplálhatóak. Ha valaki tovább szeretné csicsázni a V-Strom 650 XT-jét, a gyártól vehet rá bukócsövet, túraplexit, markolatfűtést, középsztendert, LED-es indexeket és ködlámpákat. A csomagfronton is teljes a kínálat: kétféle kapacitású topcase, oldaldobozok és több tanktáska is helyet foglal az extralistán. Gyakorlatilag minden rendelkezésre áll, hogy megcélozzuk a Nordkapp-ot!
A Suzukinál a mérnökök és a marketingesek nagyon odatették magukat. Valószínűleg az összes Hondás márkatársam unfriend-elni fog a Facebookon a következő kijelentésért: a Suzuki V-Strom 650 XT-be gyakorlatilag nem tudok érdemben belekötni. A saját szempontjaim alapján kimeríti a tökéletes, hétköznapokban is használható túramotor fogalmát. Személy szerint jobban kellene, mint az eddig Windows háttérképnek használt Africa Twin. Ha hozzávesszük, hogy a tesztelt motor alapára ebben a színben, a gyönyörű aranyszínű felnikkel mindössze 2,5 millió forint, ezzel a saját szegmensében rommá veri az összes konkurens ajánlatot. Ha mostantól bárki megkérdezi, hogy bele merjen-e vágni egy hosszú, több éves barátságba a 2017-es V-Strom 650XT-vel, csak azt tudom mondani neki, amit magamnak is a tükörbe: VEDD MEG!
Az utolsó oldalon jöjjön a pontozásos értékelés és a műszaki adatok. A lapozás után.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »