1. Nagyon fontos tény: a balesetek bekövetkeztének egyik fő oka, hogy az autósok nem látták a motorost az ütközés előtt, vagy csak akkor vették észre, amikor már elkerülhetetlen volt az.
2. Látni és látszani – kritikus tényező a több járműves balesetekben. A nappali menetfény használata, valamint a láthatósági mellény, élénk színű felsőruházat (mint piros, sárga) és egyéb felszerelések viselése jelentősen csökkenti a balesetveszélyt.
3. A motoros vagy a balesetben részt vevő másik jármű láthatóságának korlátozottsága több mint felerészt oka az előforduló baleseteknek.
4. A láthatóság a motorkerékpár esetében legkritikusabb a frontális felületeken, azaz szemből.
1. A sérülés valószínűsége rendkívül magas motorkerékpár balesetek esetén: 98 százalék több jármű ütközése esetén, 96 % egyetlen jármű (motor) esetén.
2. A motorkerékpár balesetek száma az összeshez viszonyítva kicsi, viszont a súlyos sérülések száma arányaiban igen magas.
3. A motorosok által elszenvedett sérülések fele boka-láb, lábszár, térd és a comb sérülés.
4. A motoros felszerelés viselése (mint csizma, kabát, kesztyű, stb.) hatékonyan megelőzi vagy csökkenti a horzsolásos és kisebb sérüléseket, de a súlyosakat ritkán.
5. A motoros balesetben sérültek 13 százaléka lágyéki sérüléseket szenved – jellemzően a több járműves, vagy frontális ütközéseknél, a nagyobb becsapódási sebesség miatt.
6. A halálos kimenetelű balesetek majdnem felénél az alkohol is szerepet játszik.
7. A balesetekben résztvevő motorosok 73 százaléka nem használ védőszemüveget.
8. A bukósisak nélkül bekövetkezett balesetek legnagyobb részt az legalacsonyabban képzett, fiatal motorosok körében jellemzőek – leginkább a nyári forró napokon, rövid utazások alkalmával.
9. A legtöbb halálos áldozat a mellkas és a fej sérülés miatt veszíti életét.
10. A (megfelelő) bukósisak használata nem csillapítja kritikusan a közlekedés hangjait, nem korlátozza a látóteret, és nincs szerepe a fáradtságban vagy a figyelmetlenségben.
11. A zárt sisakok által nyújtott fokozott védelem jelentősen csökkenti az arc sérülések kockázatát.
12. A bukósisak viselése csökkenti a nyaki sérülések gyakoriságát is.
13. A balesetet szenvedett motorosok kevesebb mint tizedének van megfelelő balesetbiztosítása.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »