A léghűtéses, 400 köbcentis motorkerékpárok között a Ducati stílusos scramblere, a Sixty2 az új belépődrog a Ducati világába. A Sixty2 egy jó funbike, 8’000.- dolláros árával pedig az ötödik helyen szerepel, viszonylag kedvező árú új modell volt 2016-ban. Továbbra is nagy igazság, hogy az életstílusra való utalással (vágykeltéssel) el lehet adni a motorokat. Úgy tűnik, hogy a motorkerékpározás ismét a szabadság és az életöröm szinonimája lesz, legalábbis, ha a Ducatin múlik. Az sem baj persze, ha ennek az életérzésnek megfizethető az ára… Magyarországon ezért 2’850’000.- forintot kell kiperkálnod!
A Suzuki SV sorozatának új képviselője, az új SV650 megjeleníti mindazt, ami kultikussá teszi/tette a modellt. A 645 köbcentis, vízhűtéses V-Twin motorral szerelt új SV felfrissült, több mint 60 új alkatrésze van. Alacsony és közepes tartományban több a lóerő és a nyomaték, valamint javítottak az üzemanyag fogyasztáson, ezzel együtt pedig alacsonyabb lett a károsanyag-kibocsátás is. Az új, acélrácsos váz segített a súly csökkentésében is az előző modellhez képest. Nem mellesleg tartja a kiskereskedelmi árát, ott 8’000.- dollár körül kapható. Várhatóan ez a típus itthon is nagyon népszerű marad 2’200’000.- forintos, megfizethető árával.
A 2016-os Honda CBR500R elég agresszív kinézetet kapott, sokkal jobban hasonlít a CBR600RR és CBR1000RR típusjelű izmosabb társaira. Az új stílushoz jártak az új LED-es fényszórók és hátsó lámpák, a könnyebb kipufogódob, és a jobb tömegközéppont kialakítás is. Egyéb kiegészítők: állítható első fékkar, simábban kapcsolható sebességváltó, nagyobb üzemanyagtartály, és állítható első felfüggesztés. A 2016 Honda CBR500R 6’500 dollár körül kapható piros, fekete, és gyöngyfehér színekben. Itthon a lélektani 2 milliós határ alatt van, 1’870’000.- forintba kerül.
A BMW új G310R-je forradalmi újdonságként hatott a bejelentésekor. Az S1000R stíluselemekkel dizájnolt 313 köbcentis masina abszolút érdekesség a kategóriában. A BMW szeretné eladni is ezt a motort, ennek érdekében versenyképesnek kell lennie árban is a vetélytársakkal. A Honda CB300F 4’000.-, a KTM 390 Duke pedig 5’000.- dollárt kóstál, a legdrágább Honda CB500F pedig 5’800.- dollárba kerül. A G310 alapára itthon 1’600’000.- forint.
A lista első helyezettje nem is kapható itthon, de talán amiatt mégis érdekes, hogy láthatunk (remélhetünk) valamiféle csökkenő ár tendenciát a gyártók részéről. Ez a típus 2’000.- dollárba (ez 600’000.- forint!) sem kerül, kategóriáján belül kimagasló az ár-érték aránya az amerikai piacon. Az itthon is kapható modellek közül a Honda CRF250L-hez hasonlítható, de az jóval magasabb, 5’000.- dollár körüli áron vásárolható meg.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »