A Bimota mindig is a különleges vagy éppen meghökkentő formaterveiről és műszaki megoldásairól volt híres. Nem aggathatjuk rájuk az unalmas jelzőt, akármelyik motorjukat vesszük szemügyre. A márkát még 1973-ban alapította Riminiben három olasz úriember: Valerio Bianchi, Giuseppe Morri és Massimo Tamburini. A kezdetek óta különböző gyártóktól származó motorblokkok köré olyan vázat és futóművet építettek az olasz manufaktúrában, amelyekkel maradandóan beírták magukat a motorgyártók történelemkönyvébe. Szerencsére mind a mai napig alkotnak a Bimota márkanév alatt – a legutóbbi tanulmányuk egy elektromos motorkerékpár, amelyről a tervezőgárda videót is készített.
Létezik a franciaországi Anzinban egy Nemzetközi Tervező Iskola, ahol már negyvennégy éve folyik magas fokú iparművészeti és formatervezői oktatás. Az iskola tanulói a Bimotával karöltve megálmodtak egy olyan sportgépet, amelyet elektromos áram hajtana a jövőben. Készítettek a Bimota EB1 Concepthez egy néhány perces animációt, amelyen megtekinthetjük a látványtervet és a felépítést illető főbb adatokat.
Természetesen a Bimota védjegyének számító agykormányzást nem hagyhatták ki – ettől válik igazán lélegzetelállítóvá a tanulmány. Mivel még csak digitális formatervként létezik a gép, ezért a teljesítményéről nem árultak el adatokat, de a videó alapján kiderül, hogy hármas akkumulátor csomaggal szerelnék, amelyből egy fix lenne, de kettőt cserélhetőre alakítanának. Ez a két különálló akkumulátor valószínűleg egyfajta powerbank funkciót látna el, így biztosítva az állandó áramforrás folyamatos töltését.
Az erőforrást két fokozatú váltóval tennék kezelhetőbbé – az első fokozat alacsonyabb tempónál lenne használható, itt agresszíven reagál a motor minden gázadásra, a második fokozat pedig kifejezetten a nagy sebességű haladásra való. A lassításért kerámia féktárcsák felelnek, amelyeket elöl a felni peremére erősítenének. Ezzel a megoldással bizonyára pokoli módon lassul majd a 145 kilogramm össztömegűnek ígért járgány. Kíváncsian várjuk, hogy vajon megvalósul-e ez a tanulmány, vagy pedig számos ígéretesnek tűnt koncepcióval együtt eltűnik a süllyesztőben.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »