A szerelési folyamatot és az első megtett kilométerek tapasztalatát is megnézheted a filmben
Maga a Kappa Airstream felszerelése valóban pillanatok kérdése – nagy kézügyesség sem kell hozzá. Kapunk egy leírást, pár rajzot és fotót, illetve a természetesen típusspecifikus termékben megvan a helye a gyári szélvédő néhány alkatrészének. Mivel ezek nekem nem voltak már meg – lévén nem gyári kialakítású volt ez a része a masinának -, némi spéci alátéttel és csavarokkal hidaltuk át a gondot. A plexi dőlésszögének állítása nálam ezért nem ment annyira könnyen, mint akinek megvan az eredeti szélvédője.
Az olasz kiegészítőket készítő gyár mérnökei több dolgot ismertek fel zseniálisan az Airstream megalkotásakor. Egyrészt azt, hogy az egyetlen hatalmas szélvédő nem tud jó megoldást nyújtani: sok a leváló légáram, illetve vannak élethelyzetek (nyári meleg, város, esetleg terepmotorozás), amikor inkább kellemetlen a szél hiánya, illetve a lecsökkent kilátás sem jó. Ennek érdekében bontották két külön darabra a rendszert. Az alsó rész kerül fixen a motorra, a felső két sínnel állítható, illetve szerszám nélkül, gyorsan le is vehető.
Az állítást két gyorszár megoldásával tudjuk elvégezni. Ehhez le sem kell szállni: a nyeregből felpattintjuk a nyelveket, kézzel beállítjuk a felső darab kívánt magasságát, fixáljuk a zárakat – és kész is! A rendszer olyan jól van kidolgozva – tervezését és anyagminőségét tekintve is -, hogy még a legmagasabb állásában is tökéletesen merev. Jómagam 120-130 körül mentem vele a leggyorsabban, a motor új tulajdonosa azonban ennél nagyobb tempó mellett is tökéletes stabilitásról számolt be.
A teljes állítási tartományt ugyan nem mértem le, de döbbenetesen nagy. Nem kell levenni a felső részt, hogy a teljes arcunk friss levegőhöz jusson. Felső állásban ugyanakkor én már éppen csak hogy elláttam felette – ráadásul itt produkált is egy minimális turbulenciát a sisak tetejénél, amitől volt némi remegés. Persze más testmagasságnál és bukónál ez közel sem biztos, hogy így viselkedik – ezért áldás ez a gigantikus állíthatóság! Saját tapasztalataim alapján egyébként nekem a közepe környéke jött be a legjobban: itt sem zaj, sem zavaró szél nem volt.
Amit tapasztaltam, az maga volt a tökély! Enyhe fagyban, minden szélzaj nélkül tudtam akár felnyitott bukóplexivel hasítani. A fent emlegetett 120 környéki tempóval is. Ami azonnal feltűnt, hogy sokkal szebb hangja lett a kipufogónak, illetve hogy azonnal mindenhol legalább húsz kilométer/órával gyorsabban mentem a megszokottnál. Ennyit tesz a szélnyomás megszűnése…
A tudásához képest a Kappa Airstream ára egyáltalán nem vészes. Azért nem írok pontos összeget rá, mert típusspecifikus termék, így motoronként eltérhet az ára. Az Euromotorban érdeklődve biztosan megtudod, létezik-e a te gépedhez – és mennyiért. A BMW-hez egy gyári szélvédő árának éppen csak a harmada – pedig be kell látni, tudásában bőven felülmúlja. Kár volt tökölnöm a beszerzésével – azt hiszem, az új motoron nem fogok ennyit várni vele!
Támogatott tartalom
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »