Régóta hiányzott a Suzuki modellkínálatából egy literes gép, amely kevésbé sportos és kihegyezett, mint a GSX-R sorozat ezres tagja. Tavaly előtt a japánok egyből két változattal is megörvendeztették a kategória rajongóit és piacra dobták a GSX-S1000 nevezetű csupasz gépet és az F utótaggal ellátott idomos sport-túrázót. Jól le is teszteltük őket egyből, ahogyan megjelentek – az erről készült írást itt olvashatjátok. Az idei esztendőre tovább finomították mindkét változatot, hogy azok a felhasználók igényeit még inkább kielégíthessék.
Szerencsére a Suzuki mérnökei is tudták, hogy egy modellfrissítés nem merülhet ki néhány új árnyalat bevezetésével, ezért alaposabban kezelésbe vették az amúgy sem gyenge motorkerékpárt. A lökettérfogaton nem változtattak, az megmaradt 999 köbcentiméternek, ám a csúcsteljesítményt és az elérhető maximális forgatónyomatékot megnövelték. A módosításoknak köszönhetően immár 4 lóerővel és 2 newtonméterrel tud többet a gép, amely érték nem tűnik túl soknak, de a 150 lóerőtől és 108 newtonmétertől biztosan még jobban eláll majd a lélegzetünk egy-egy kanyarból kigyorsítva, mint az előző szériánál.
Ehhez a többlethez nem volt elég megpiszkálni a motorvezérlő programot, mechanikai változtatásokat is eszközölni kellett. A forgattyúsház módosításával csökkentették az alkatrészek súrlódását és a hengerfejet is úgy alakították, hogy még nagyobb teljesítményt érhessenek el, mindezt úgy, hogy ne menjen a hétköznapi vezethetőség rovására.
És, hogy mindez az erő ne legyen zabolázatlan minden egyes durva visszaváltásnál, felszerelték a GSX-S1000-et csúszókuplunggal is. Ez megakadályozza azt, hogy a hátsó kereket beblokkolja a túl erős motorfék, ha a vezető nem ad elegendő gázfröccsöt a visszakapcsolás pillanatában.
Természetesen a külső jegyeken is megfigyelhető, hogy melyek a korábbi és a 2017-es változatok. A sportos kék szín mellett a fekete is dominál, olyannyira, hogy a karokat és a pedálokat is sötét színűre fényezték. Az F változat még kifinomultabb idomokat kap, amelyeket aerodinamikailag is továbbfejlesztettek. Aki nem szereti a feltűnősködést, annak lesz egy matt fekete kiadás is, amelyen a teleszkóp szárai is sötét árnyalatban tündökölnek majd.
Cimkék:
Immáron hatodszor kerül megrendezésre a BMW RR Days. A saját gépeddel is körözhetsz egy jót Brnoban, de a legújabb S1000RR-t is kipróbálhatod!
Elolvasom »Úgy tűnik, a Victory halála után az Indian veszi át a stafétát az elektromos motorok fejlesztésében. Néhány év és kész a villany-cruiser.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »