A repülés vágya éppen úgy régi sztori, mint a felszíni közlekedés egyre gyorsabbá és élvezetesebbé tétele. Ezért motorozunk is, és ezért is repkedünk mindenféle eszközökkel (ejtőernyőtől sárkányrepülőn át a “rendes” kis- és nagy gépekig) a levegőben. Viszont a motorozás (vagy ahhoz hasonló üléshelyzet) és a légi mozgás összekapcsolása sem mai keletű ötlet: legutóbb éppen a BMW R1200GS repülő motorrá építéséről számoltunk be.
Ami persze nem volt több egyszerű formai játéknál – szó nem volt róla, hogy fel is emelkedjen. Ellenben árultak már valóban levegőben közlekedő motorszerűséget – de az csak makett volt. Most azonban egy frissen alakult orosz cég, a Hoversurf inc. piacra dobja első, valóban emberi lény reptetésére is alkalmas masináját, a Scorpion3-ast.
A masina a megszokott motorkerékpáros üléspozíciót ötvözi a drónok világából már jól ismert – és bevált – quadcopter, vagyis négy légcsavaros technológiával. Csupán egy ülése van, de azon akár egy 120 kilós pilóta is helyet foglalhat. A drónokkal ellentétben a Scorpion3 nem távirányítású: teljes mértékben a nyeregben ülő pilóta vezeti. A négy sarokban elhelyezett propellerek elektromos meghajtásúak – a gép egy töltéssel 27 perc repülési időre képes.
Ez alatt azonban akár egy helyben állni, akár haladni is tud. Igaz, utóbbit nem túl durva módon: végsebessége szűk 50 kilométer/óra. Viszont mindez nem csupán elvileg megtervezett dolog: mozgóképes bizonyíték igazolja, miszerint valóban repül.
Tegyük hozzá: vélhetően nem véletlenül egy csarnokban vették fel a videót. Itt nincs semmilyen oldalirányú- és egyéb szél. A légcsavarok elkülönítése sem túl meggyőző – reméljük, a végleges Scorpion3 ennél kicsit biztonságosabban lesz megépítve. Az előrendelés megkezdődött, személyes kapcsolatfelvétellel akár még azt is megtudhatjuk, mennyit kér érte a moszkvai székhelyű cég. Aztán hogy milyen engedéllyel lehet ezzel a cuccal bármit is kezdeni közterületen, az más kérdés. Addig valószínűleg nem lesz több egy izgalmas játéknál.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »