Honda SH300i ABS | |||
Maximum | Elért pontszám | Összefoglalás | |
Erőforrás |
A három decis egyhengerest is fejlesztették a legújabb generációhoz: kisebb a belső súrlódása, jobb az alacsony fordulaton leadott nyomatéka és kevesebbet is fogyaszt. Az erőátvitel robogós szinten teljesen jó, a nem elszaladt tömegnek is köszönhetően a gyorsulás álló helyzetből példaértékű. Az elővárosi tempóknál mutatott rugalmasság is kielégítő.
|
||
Teljesítmény | 5 | 5 | |
Nyomaték | 5 | 5 | |
Gázreakció | 10 | 8 | |
Rugalmasság | 10 | 8 | |
Vibráció | 5 | 4 | |
Akusztika | 5 | 2 | |
Erőátvitel | 10 | 8 | |
Összesen | 50 | 40 | |
Futómű |
A futómű a szükségeset bőven hozza: bár nagyok a kerekek, de a jó kanyartulajdonságok miatt mégis feszesre kellett hangolni a felfüggesztést. Így a nagyobb úthibákon bizony érezzük a derekunkon, hogy ez nem egy túraenduro. Jó aszfalton viszont élvezetesen lehet vele kanyarodni.
|
||
Állíthatóság elöl | 5 | 0 | |
Állíthatóság hátul | 5 | 3 | |
Egyenesfutás | 10 | 7 | |
Kanyarstabilitás | 10 | 7 | |
Komfort | 10 | 6 | |
Összesen | 40 | 23 | |
Biztonság |
A normális keretek között tartott tömegnek köszönhetően bőven elég a két féktárcsa. Amennyiben jól tartjuk meg saját testünket, kimondottan rövid és biztonságos féktávokat tudunk venni. Elektronikai menetstabilizálásra ehhez a teljesítményhez szükség sem igen van.
|
||
Fék hatásfok | 10 | 9 | |
Fék adagolhatósága | 10 | 9 | |
Felegyenesedési hajlam | 5 | 4 | |
ABS működése | 5 | 5 | |
Elektronikus menetstabilizálás | 5 | 0 | |
Összesen | 35 | 27 | |
Mindennapi használat |
A Honda SH300i ABS legújabb generációja pontosan ugyanazt nyújtja, amitől olyan sikeres lett valamennyi elődje. Kényelmes az európai méretű (megtermettebb) embereknek is, nagyon jól manőverezhető és minden szempontból tökéletes nagyvárosi közlekedési eszköz. Teljesítménye az elővárosi forgalom könnyed leküzdésére is alkalmassá teszi. Akinek napi szinten ingázni vagy a forgalmas metropoliszban lótni-futni kell, az kevés jobb társat találhat magának.
|
||
Kényelem vezető | 10 | 9 | |
Kényelem utas | 5 | 4 | |
Szélvédelem | 5 | 1 | |
Pakolhatóság | 5 | 4 | |
Terhelhetőség | 5 | 4 | |
Világítás | 5 | 4 | |
Felszereltség | 5 | 4 | |
Hatótávolság | 5 | 5 | |
Kidolgozási minőség | 5 | 4 | |
Karbantartás | 5 | 4 | |
Összesen | 55 | 43 | |
Költségek |
Az SH család minden tagja reális áron beszerezhető volt a múltban, és még ma is megfizethető a 300-as csúcsmodell is. Keveset fogyaszt, elfogadhatóak a várható fenntartási költségei, így még most is kiváló vétel.
|
||
Ár | 10 | 8 | |
Fogyasztás | 5 | 4 | |
Fenntartás | 5 | 4 | |
Összesen | 20 | 16 | |
Mindösszesen | 200 | 149 |
Honda SH300i ABS 2016 | |
MOTORTÍPUS | Folyadékhűtésű, négyütemű, négyszelepes, egyhengeres, SOHC-vezérlésű Otto-motor |
HENGERŰRTARTALOM (CM3) | 279.1 |
FURAT X LÖKET (MM) | 72 x 68,5 |
KEVERÉKKÉPZÉS | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés |
SŰRÍTÉSI ARÁNY | 10,5:1 |
TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) | 18,5(25,1)/7’500 |
FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) | 25,5/5’000 |
INDÍTÁS | Elektronikus |
TENGELYKAPCSOLÓ | Röpsúlyos automata |
SEBESSÉGVÁLTÓ | Automata (V-Matic) |
SZEKUNDERHAJTÁS | V-szíj |
VÁZ | Acélcső gerincváz |
VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) | 27 / 98 |
ELSŐ FELFÜGGESZTÉS | 35 mm csúszószár-átmérőjű teleszkópvilla |
HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS | Kétoldali rugóstag lengővillával |
ELSŐ FÉK | 256 mm-es tárcsa, hidraulikus működtetésű kétdugattyús féknyereg, ABS |
HÁTSÓ FÉK | 256 mm-es tárcsa, hidraulikus működtetésű kétdugattyús féknyereg, ABS |
ELSŐ GUMIABRONCS | 110/70 R16 (52S) |
HÁTSÓ GUMIABRONCS | 130/70 R16 (61S) |
KÁROSANYAG KIBOCSÁJTÁS (G/KM) | n.a. |
KÖRNYEZETVÉDELMI BESOROLÁS | Euro4 |
HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) | 2’130/730/1’195 |
TENGELYTÁV (MM) | 1’438 |
ÜLÉSMAGASSÁG (MM) | 805 |
HASMAGASSÁG (MM) | 130 |
MENETKÉSZ TÖMEG (KG) | 169 |
ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) | 9 |
ÁR (HUF, 2017 FEBRUÁR) | 1’799’000.- (színre fújt hátsó dobozzal együtt) |
Az utolsó oldalon további 12 fotót találsz az SH300i-ről, lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »