Elvben mindenki pontosan tudja, hogy mi a közút funkciója. Hiszen a KRESZ vizsgára ezt annak idején muszáj volt megtanulni. Ez a terület nem versenypálya és nem is edzőterem, ahol levezethetjük a mindennapi életünk során felgyűlt feszültségeket. Arra szolgál, hogy mindenki eljusson a céljához – ezt szolgálják a közlekedési szabályok is. Sajnos azonban mi emberek arra is képtelen vagyunk, hogy ez utóbbiakat betartsuk, és – tisztelet a kivételnek – arra is, hogy amikor szükséges, megőrizzük a hidegvérünket. Amikor pedig elborítja agyunkat az agresszivitás, sajnos azonnal elvesztjük kontrollunkat tetteink felett.
A videót egy amerikai motoros társunk rögzítette. Barátjával gurultak munkába, és az ott nagyon szigorú sebességkorlátozást is betartották. Vagyis cammogtak, mint a csiga… Ekkor érkezett hátulról egy autó, aki úgy látszik nehezményezte a két lassan guruló motort – igaz, a videós jármű a belső sávban haladt. Lehet, hogy ettől is elborult az agya, mindenesetre elkezdte agresszíven letolni az útról a kétkerekűeket. Aztán előzésbe fogott és látványosan direkt rájuk húzta a kormányt. Igaz, előtte már volt középső ujj mutogatás – majd rendes közúti csetepaté kerekedett a kakaskodásból. Íme:
Gondoljuk végig, mi is történt. A motorosok szabályosan haladtak – jó, volt egy kis “átlógás” a belső sávba, de nem vészes. Az autós agresszív módon megérkezett, nagy fékezéssel – valóban veszélyesen. Erre azonnal indult a mutogatás, majd jött a “válaszlépés”: a négy kerekű előz, ráhúz a motorokra. Amire persze nem marad el a reakció sem: hirtelen lényegtelenné válik a sebességkorlátozás a kamerásnak és üldözni kezdi az autót. Amely fékezget, megint ráhúzza a kormányt – szóval tényleg egymás testi épségét veszélyeztetik. A legvégén meg jól leütik az autó tükrét, amely ettől menekülőre fogja a dolgot. Megérte a keménykedés? Nem lett volna sokkal egyszerűbb – és biztonságosabb – szépen félrehúzódni és egy udvarias karlendítéssel elengedni a siető autóvezetőt? A kérdést válaszolja meg mindenki saját maga.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »